Nieuwe benoemingen bij marktonderzoeksbureaus SAMR en Villa

03 augustus 2017 Consultancy.nl

SAMR en Villa, twee marktonderzoeksbureaus van eigen bodem, hebben recent elk een partnerbenoeming doorgevoerd binnen hun gelederen. Jan Heuvel, benoemd tot partner bij SAMR, is een ervaren (interim) marketing manager/director, ondernemer en voormalig VODW MT-lid. Tom Wilms, sinds juni partner bij Villa, was hiervoor werkzaam als Global Research Director bij Kantar Vermeer en heeft jarenlange ervaring als marketing manager en trade marketing manager, respectievelijk bij Royal Grolsch en Sara Lee.

Jan Heuvel heeft bijna veertig jaar aan ervaring op het snijvlak van marketing, onderzoek en consultancy. De afgelopen jaren was hij reeds als associate partner verbonden aan SAMR en op grond van hun succesvolle samenwerking is hun partnership nu geformaliseerd. Gedurende die periode heeft Heuvel nieuwe marktstrategieën, positioneringen en proposities ontwikkeld voor tal van grote en middelgrote (internationale) ondernemingen, in zowel het B2C als B2B domein.

Voordat hij bij SAMR terecht kwam, een van de 50 grootste marketing intelligence bureaus van ons land, was Heuvel onder meer medeoprichter van Proposition Architects en van verzekeraar onna-onna. Jorgen Botermans, algemeen directeur van SAMR, is verheugd over de aanstelling van Heuvel: “Wij zijn verheugd dat we nu nog een stap verder kunnen zetten met strategische opdrachten en het ontwikkelen van onderscheidende concepten voor onze klanten.”

Over zijn nieuwe uitdaging bij SAMR zegt Heuvel zelf: “Met de datacreativiteit en de behavioural science bij SAMR ontstaat een ongekende mogelijkheid voor fact based strategie- en conceptontwikkeling. Herpositionering, productontwikkeling, customer experience, pricing en distributie-/salesstrategie krijgen zo een extra boost. Zelf vind ik het mooi om met het team van SAMR zowel nationaal als internationaal nieuwe kansen te vinden voor klanten en hen te helpen die kansen te verzilveren.”
Jan Heuvel - SAMR en Tom Wilms - Villa
Tom Wilms is een professional met meer dan vijfentwintig jaar managementervaring op het gebied van consultancy, (trade) marketing en marktonderzoek. Na zijn studie econometrie aan de Rijksuniversiteit Groningen begonnen als Consultant Modeling & Analytics bij AC Nielsen, vervolgde Wilms zijn loopbaan als Trade Marketing Manager bij Sara Lee. Na bijna vier jaar maakte hij de overstap naar bierbrouwer Grolsch, waar hij achtereenvolgens zo’n acht jaar als CMI director, twee jaar als Brand Leader en drie jaar als Manager Strategy, Media & Insights actief was. 

De afgelopen jaren werkte Wilms als Senior Global Research Director bij wereldwijd marketing consultancykantoor Kantar Vermeer. Inmiddels, vier jaar later, heeft hij besloten een nieuwe uitdaging aan te gaan en heeft zich als partner aangesloten bij Villa. Het marktonderzoeksbureau uit Naarden heeft zich de laatsten jaren steeds meer ontwikkeld richting strategie & positioneringsadvies, waarbij kwalitatief onderzoek als inspiratie en onderbouwing fungeert.

“Met de komst van Tom is het Villa pakket verder uitgebreid en kunnen we naast purpose- en positionerings-advies ook nog meer onderzoeks- en adviesvormen aanbieden (segmentatie)”, laat Villa weten in een reactie op de toevoeging van Wilms.

Nieuws

Meer nieuws over