Adviesbureau De Rijk en communicatieadviseur BrandDogs fuseren

28 juli 2017 Consultancy.nl

De Rijk en BrandDogs zijn gefuseerd. Het adviesbureau uit Beetsterzwaag en het communicatie adviesbureau uit Leeuwarden werkten al enige tijd samen en hebben besloten verder te gaan als één bedrijf. De twee bureaus blijven onder eigen naam actief.

In 2014 richtten Fedde Benedictus en Peter Fransz communicatieadviesbureau BrandDogs op. Het team van het bureau uit Leeuwarden, dat zich focust op het ontwikkelen van marketingcampagnes en ontwerpen van websites, groeide de afgelopen jaren snel. Door de aanwas van, vooral jong, talent uit verschillende disciplines, groeide BrandDogs naar een team van elf professionals, stagiairs en stafpersoneel.

“Wij zien al geruime tijd dat marketingstrategie en reclame veel meer effect hebben als het goed in de organisatie wordt ingebed”, vertelt Benedictus. Mede om die reden besloten BrandDogs en adviesbureau De Rijk enige tijd geleden om te gaan samenwerken. De Rijk is een adviesbureau uit Beetsterzwaag (Friesland), dat zich richt op Interim Management, Executive Search, Bedrijfsopvolging en Business Development. Het bureau, dat een team van acht consultants en andere professionals telt, beschikt ook over ruime ervaring op het gebied van marketingstrategieën, de introductie van nieuwe initiatieven en organisatieontwikkelingen. 

Fedde Benedictus, Peter Fransz en Arthur Matien - Brand Dogs | De Rijk

Op zijn beurt profiteert ook De Rijk van de gesloten samenwerking. “Wij zien dat een koersverandering of een nieuw initiatief versterkt wordt door goede marketingcampagnes en websites wat weer de expertise is van BrandDogs”, aldus Arthur Matien, Managing Partner en eigenaar van De Rijk. 

Fusie

Na langere tijd te hebben samengewerkt, hebben de twee bedrijven besloten om samen verder te gaan. Met bijna 20 professionals behoort het fusiebedrijf tot de grotere bureaus in de provincie Friesland. Samen met Benedictus en Fransz vormt Matien de directie van de twee bedrijven, die zelfstandig onder eigen merk blijven opereren. 

Volgens de aandeelhouders profiteren nieuwe en ook bestaande klanten van de fusie. Deze zorgt namelijk voor een verbreding van de dienstverlening en nog meer synergie tussen marketing en organisatieadvies.

Nieuws

Meer nieuws over