Denise van Rossum en Peter de Boer versterken VODW

26 juli 2017 Consultancy.nl

VODW heeft zich de afgelopen periode versterkt met twee nieuwe professionals: Denise van Rossum en Peter de Boer. Van Rossum, die sinds enkele maanden de rol van Interim Marketing Professional vervult, heeft jarenlange ervaring als Marketeer bij Nuon. De Boer, een ervaren zelfstandig adviseur, ondernemer en expert in ‘irresistible branding’, heeft zich begin deze maand als Associate aangesloten.

Denise van Rossum is een professional met een brede achtergrond in branding, sponsoring, PR, marketing en communicatie. Als marketing pr-consultant werkte zij bij Porter Novelli voor de financiële dienstverlening, telecombranche, vastgoedmarkt en overheid. Ook verzorgde ze mediatrainingen en nam ze deel aan het crisiscommunicatie-team.

Eind 2009 ging Van Rossum als marketeer aan de slag bij Nuon, waar ze zo’n zes jaar werkzaam was en ervaring opdeed in positioneringsvraagstukken en corporate identity trainingen. Als marketingcommunicatie-expert heeft ze binnen Nuon diverse direct marketingcampagnes voor nieuwe en bestaande klanten opgezet. Ook activeerde ze het NOC*NSF sponsorship voor zowel de consumenten- als kleinzakelijke markt. Vanuit haar rol als marketeer zette ze het customer journey traject voor nieuwe klanten op inclusief een marketingprogramma om de klantinzichten om te zetten in relevante touchpoints. Ook heeft ze ongeveer een jaar Europese marketingervaring opgedaan binnen een retailomgeving.

Over haar nieuwe uitdaging bij VODW zegt ze: “Als marketeer denk ik vanuit de klant en hoe ik als klant bediend wil worden. Dit in goede balans brengen met het bedrijfsbelang is mijn passie. Bij VODW voel ik mij dan ook als een vis in het water.” Bij VODW zal ze haar brede achtergrond gaan inzetten bij de diverse opdrachtgevers van het adviesbureau. “Dit zorgt voor steeds weer een nieuwe ervaring waarin ik bestaande kennis toepas, maar ook veel kennis en ervaring opdoe. Mijn energie krijg ik van verbeteringen signaleren en doorvoeren, nieuwe campagnes of projecten opzetten en met een team een mooi resultaat neerzetten”, besluit Van Rossum.

Peter de Boer en Denise van Rossum - VODW

Peter de Boer is een ondernemer en zelfstandig adviseur met meer dan dertig jaar ervaring op het snijvlak van onder meer creative strategy, brand management en innovatie. In het bijzonder is hij gespecialiseerd in positionering en het ontwikkelen van waardeproposities. Na het afronden van zijn studie kunstgeschiedenis (Universiteit Leiden) en promotieonderzoek over bouwkunde (Technische Universiteit Delft), begon De Boer zijn loopbaan in het reclame- en vormgevingsvak.

Na zijn laatste ‘baan’ als bestuurslid bij Saatchi & Saatchi, koos De Boer in 1998 voor zelfstandigheid en ondernemerschap. Zo is hij één van de medeoprichters en managers geweest van onna-onna, een autoverzekeringsconcept voor vrouwen. De Boer heeft gedurende zijn carrière binnen verschillende sectoren expertise opgebouwd, vooral binnen het financial services segment (banken en verzekeraars), maar ook in de retail-, food- en kunstsector. Zijn interesse gaat vooral uit naar projecten waar art & science elkaar kruisen. 

Als Associate bij VODW zal De Boer zich vooral gaan richten op zijn expertisegebied: irresistible branding. De Boer zegt over zijn nieuwe rol: “Het domein van irresistible branding is waar ik echt het verschil kan maken voor opdrachtgevers van VODW. VODW en ikzelf werken al sinds 1994 samen op diverse projecten. De hernieuwing hiervan in de vorm van mijn associate rol bij VODW geeft energie en prikkelt de ondernemingszin.”

Nieuws

Meer nieuws over