Wat advertising effectiveness betekent voor marketeers in een digitale wereld

19 juli 2017 Consultancy.nl

De wereldwijde advertentie-uitgaven hebben het afgelopen jaar met een geschatte waarde van €500 miljard hun hoogste niveau ooit bereikt. Doordat de belangen in het veld blijven toenemen en het landschap snel verandert als gevolg van nieuwe marketingkanalen en digitale tools, is het voor marketeers en onlinebureaus belangrijker dan ooit inzicht te hebben in de daadwerkelijke opbrengst van hun marketingcampagnes.

Nieuw onderzoek dat Research Now in samenwerking met Econsultancy uitvoerde op basis van de opvattingen van meer dan 2.700 marketeers in negen landen, werpt een licht op het toenemende belang van het in kaart brengen van de effectiviteit van advertenties en de belangrijkste factoren die advertentiekosten omhoogstuwen. Ook wordt er gekeken hoe effectief verschillende kanalen zijn en wat de meest gebruikte KPI’s zijn om de toegevoegde waarde goed mee bij te houden. Het onderzoek gaat daarnaast in op de organisatorische aspecten die komen kijken bij de executie van advertenties, inclusief de barrières waar marketeers tegenaanlopen wanneer ze hun advertentiekosten proberen te verantwoorden.

Voor aanvullende informatie kunt u het rapport ‘What Advertising Effectiveness Means to Modern Marketers in a Digital World’ downloaden.

What advertising effectiveness means to marketers in a digital world

De onderzoekers concluderen dat terwijl zo ongeveer alle marketeers het er wel over eens zijn dat het meten van de effectiviteit van advertenties cruciaal is voor hun kernactiviteiten, het een zware opgave blijkt om dit ook daadwerkelijk te doen. Het rapport voorziet marketeers en marketingbureaus van verscheidene inzichten over hoe ze best practices, data en tools effectief kunnen inzetten om hun prestatie verder te verbeteren. 

Volgende week zal er op Consultancy.nl een diepteanalyse verschijnen van het rapport en de belangrijkste bevindingen daarin.

Nieuws

Meer nieuws over