Arcadis breidt digital team uit met drie ervaren adviseurs

17 juli 2017 Consultancy.nl

Ingenieurs- en adviesbureau Arcadis heeft zijn internationale digital team versterkt met drie nieuwe senior professionals: Julien Cayet, Bram Mommers en Patrick van Hoof.

Julien Cayet is benoemd tot ‘Chief Digital Officer’. Hij was eerder binnen Arcadis verantwoordelijk voor strategische ontwikkeling en rapporteert in zijn nieuwe rol rechtstreeks aan de raad van bestuur. Alvorens hij bij Arcadis terecht kwam, was hij zo’n drieënhalf jaar werkzaam binnen de Energy, Chemicals en Utilities praktijk van strategisch advieskantoor Booz & Company (inmiddels Strategy&) en daarvoor zo’n acht jaar bij het toenmalige moederbedrijf Booz, Allen Hamilton (in 2008 afgesplitst in Booz Allen Hamilton en Booz & Company). Cayet begon zijn loopbaan als Business Analyst bij adviesbureau Arthur D. Little, waar hij farmaceutische en ruimtevaartbedrijven adviseerde.

Bram Mommers is benoemd als ‘global director of digital asset lifecycle’. Hij is verantwoordelijk voor de uitrol van BIM (Bouwwerk Informatie Modellen) en het digitale asset management. Bram Mommers heeft meer dan twintig jaar ervaring in de bouwsector, waarvan hij een groot deel heeft opgedaan vanuit zijn verschillende functies binnen Arcadis. Alvorens zijn huidige benoeming vervulde hij binnen Arcadis zo’n anderhalf jaar de rol van Global BIM Community Leader en twee jaar die van European BIM Business Development Manager, rollen waar hij verantwoordelijk was voor respectievelijk de wereldwijde coördinatie en ontwikkeling van BIM binnen Arcadis en het bepalen van de Europese BIM-strategie.

Partrick van Hoof, Bram Mommers en Julien Cayet

Patrick van Hoof is recentelijk begonnen bij Arcadis. Hij is benoemd als ‘global director of digital innovation’. In die rol is hij verantwoordelijk voor het ‘global digital lab’, en denkt onder meer mee over nieuwe digitale oplossingen voor klanten. Van Hoof werkte eerder in soortgelijke rollen bij onder meer IDEO, Walt Disney Studios and MIT, waar hij zijn MBA haalde. Gedurende zijn loopbaan, die hij startte als Beleidsadviseur en Investment Manager bij het ministerie van Financiën, heeft Van Hoof ook enkele innovatie startups (mede) opgericht. Van Hoof is bovendien een veelgevraagd spreker via The Next Speaker, over thema’s als: innovatie Design Thinking, digitale disruptie en transformatie, kunstmatige intelligentie, Virtual & Augmented Reality, 4D design.

Cayet, Mommers en Van Hoof versterken een van Arcadis’ belangrijkste focusgebieden voor de komende jaren – ‘digital advisory’. Uit eigen onderzoek van Arcadis blijkt dat technologie de potentie heeft om binnen de segmenten waarin het ingenieursbureau actief is te zorgen voor disruptie, waaronder de sectoren bouw, vastgoed, management, landscaping, watermanagement, infrastructuur en steden. “Ontwikkelingen op de gebieden van onder meer Bouw Informatie Modellering (BIM), asset management, innovatie en data analytics zorgen ervoor dat de wereld er voor Arcadis over een aantal jaren anders uitziet. Het ‘digital’ team leidt deze ontwikkelingen voor Arcadis in goede banen”, aldus het ingenieurs en adviesbureau in een persbericht.

Met een omzet van €3,3 miljard, gerealiseerd door ongeveer 27.000 professionals in ruim zeventig landen, is Arcadis een van ’s werelds grootste ingenieurs- en adviesorganisaties.

Nieuws

Meer nieuws over