Adviseurs dragen bij aan 2017 editie verzekeringscongres am:innosurance

27 juni 2017 Consultancy.nl

Vandaag komen 400 verzekeringsprofessionals bijeen voor am:innosurance: een jaarlijks event voor de verzekeringsbranche. Onder de sprekers zijn diverse vertegenwoordigers uit de adviesbranche. Zo zal Marco de Jong van Experience Data ingaan op kunstmatige intelligentie en zullen Gert Vasse en Dennis Boesser van Yellowtail een sessie verzorgen rondom online financiële dienstverlening en robotisering. Edgard Beckand van Mirabeau verzorgt een sessie over artificial intelligence en Business Models Inc. partner Patrick van der Pijl geeft zijn visie op innovatie.

De verzekeringsbranche staat enorme veranderingen te wachten de komende jaren, waarbij innovatie een steeds belangrijker onderdeel voor de strategiebepaling zal vormen. Om stakeholders binnen de sector te helpen op de hoogte te blijven van de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen het verzekeringsdomein organiseert platform am:* ieder jaar een verzekeringscongres bedoeld voor managers, consultants, beleidsmakers uit de overheid en wetenschappers werkzaam binnen het ecosysteem van de verzekeringsbranche.

am:innosurance

Vandaag vindt alweer de vijfde editie van het verzekeringscongres plaats in Fort Voordorp in Groenekan. Dit jaar is het centrale thema: ‘SMARTER & FASTER!’ en krijgen de aanwezige verzekeraars tal van inspirerende handvatten aangereikt om hun innovaties te versnellen. am:innosurance 2017 wordt ondersteund door de volgende sponsoren: ANVA, CED, Colimbra, DDi, Dynasure, Experience Data, Keylane, Postex, PMT Groep, Tjip, Webhelp en Dialog.

am:innosuranceam:innosurance kent verschillende sprekers dit jaar, waaronder Maarten Steinbuch (professor TU Eindhoven, keynotespreker), Maarten Bouwhuis (BNR Nieuwsradio), Albert Spijkman en Linda Nieuwenhuizen (Achmea), Robbert Witteveen (Vivat), Kokke van der Werf (Nationale Nederlanden), Tech-ondernemer Christian Kromme, Dingeman Leijdens (CEO Tjip), Chris Lader en Hamza Jap-Tjong (CED), Justin Schlee (Strategisch directeur ANVA), Christoph Roubben (Manager Strategic Initiatives bij DynaGroup), Bram Doveren (directeur van Colimbra), Ivo van Riel en Wouter Elewaut (respectievelijk mede-eigenaar, en Directeur Innovatie en Manager IT bij PMT Groep).

Adviseurs

Ook vanuit de adviesbranche dragen enkele professionals bij aan het inhoudelijke programma. Allereerst Marco de Jong, voormalig EY accountant en risk management adviseur en oprichter van Experience Data (2015), een bureau dat klanten door middel van kunstmatige assistenten ondersteunt bij het omzetten van data naar concrete toepassingen. De Jong zal een sessie verzorgen getiteld ‘Over vallen en opstaan, toepassing van kunstmatige intelligentie binnen verzekeraars’. De Jong zal de deelnemers meenemen in echte toepassingen, de lessons learned, mythes, do’s en don’ts. Daarbij zullen vragen centraal staan als: Hoe zet je als verzekeraar kunstmatige intelligentie in om de ideale klant te bepalen en personalisatie van tarief en voorwaarden te realiseren? Hoe draagt kunstmatige intelligentie bij aan het voorkomen van schade? En hoe kan kunstmatige intelligentie, in het geval van schade, ervoor zorgen dat klanten krijgen waar ze recht op hebben?

Gert Vasse is als director binnen Yellowtail verantwoordelijk voor innovatieve datadriven proposities in zowel het hypotheek- als pensioendomein. Hij werkt ruim vijf jaar voor Yellowtail en heeft daarvoor diverse management- en directiefuncties vervuld in de bancaire- en intermediaire sector. Vasse beschikt over een Lean Black Belt en heeft recent de course High Performance Leadership gevolgd aan het IMD te Zwitserland.

Dennis Boesser studeert momenteel af binnen Yellowtail op het thema ‘Robotisering in de Hypotheekmarkt’. Hij richt zich daarbij specifiek op digitale services & online experiences, inclusief chatbots als interactie methode. Boesser heeft de studie Strategic Product Design aan de Universiteit van Delft gevolgd. Binnen Yellowtail maakt hij als Product designer onderdeel uit van het fintechteam Robotisering in de financiële dienstverlening.

Marco de Jong, Gert Vasse, Dennis Boesser, Edgar Beckand en Patrick van der Pijl

Gezamenlijk verzorgen Vasse en Boesser de sessie: ‘Worden de adviseur en de robot vriendjes van elkaar?’ Zij nemen de deelnemers in een drieluik mee in de wereld van online financiële dienstverlening. Boesser zal als vertegenwoordiger van de Generatie Z zijn ervaringen in online experiences en zijn verwachtingen bij financiële dienstverlening delen. Vervolgens neemt hij de deelnemers mee in de GAP die hij heeft geconstateerd in de hypotheeksector op basis van zijn onderzoek naar het huidige intermediaire- en execution only hypotheekproces.

Vervolgens zullen Boesser en Vasse twee concepten demonstreren zoals ontwikkeld in het fintechlab van Yellowtail. Het eerste concept betreft een prototype van Robot Advies voor een eenvoudige hypotheekklantreis. Het andere concept betreft een online Overzicht-Inzicht-Actie platform waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van externe bron(klant)data, rekenpower en intelligentie zodat de consument zelf in staat is integraal financieel overzicht te krijgen.

Edgard Beckand, Strategy Director bij digital agency Mirabeau, zal samen met Tjip CEO Dingejan Leijdens een sessie verzorgen. In deze sessie worden de mogelijkheden bekeken van Artificial Intelligence, met name voor de ontwikkeling van conversational interfaces zoals intelligente personal assistants en chatbots voor verzekeraars. Aan de hand van de chatbot van Transavia delen Beckand en Leijdens hun learnings over het opzetten van innovatieprojecten en de ontwikkeling van conversational interfaces. Beckand is binnen Mirabeau verantwoordelijk voor de strategie en conceptontwikkeling rond digitale transformatie-vraagstukken. Naast zijn rol als Strategy Director leidt hij de Innovation practice ‘Mirabeau Labs’.

Tenslotte zal Patrick van der Pijl, CEO van Business Models Inc., de sessie ‘Ontwerp betere business’ verzorgen, waarin hij zijn visie zal geven op strategie en innovatie. Deelnemers leren hoe ze op een compleet andere manier naar hun business (model) kunnen kijken. Vanuit Business Models Inc helpt hij opdrachtgevers hun businessmodel te innoveren en hun toekomststrategie te ontwerpen. Van der Pijl spreekt regelmatig op events wereldwijd over Business Model Innovatie, Business Modellen van de Toekomst en Nieuwe Tools voor Strategie & Innovatie.

*am: is een nieuws- en informatieplatform, uitgegeven door vakmedianet. Het platform biedt financiële en verzekeringsprofessionals via vier kanalen (am: web, am: nieuwsbrief, am: magazine en am: events) het laatste nieuws en ontwikkelingen binnen de markt.

Nieuws

Meer nieuws over