Gwynt haalt omnichannel specialist Roland Mulder aan boord

22 juni 2017 Consultancy.nl

Organisatieadviesbureau Gwynt heeft omnichannel specialist Roland Mulder toegevoegd aan zijn team.

Per 1 april heeft Mulder zich aangesloten bij Gwynt. “Mijn keuze voor Gwynt was snel gemaakt. Mijn grootste drijfveer is mensen en organisaties helpen, in mijn ogen kan dat het beste op een pragmatisch manier. Gwynt helpt bedrijven toekomstbestendig te zijn en doet dit op een pragmatische manier. Samen met de klant kijken hoe zaken structureel verbeterd kunnen worden. Geen uitgebreide rapporten maar gericht op operationeel resultaat”, aldus Mulder.

Roland Mulder is een ervaren online specialist met een passie voor retail en e-commerce – in 1996 deed hij zijn eerste online aankoop. Roland startte zijn carrière bij Hotelplan als Contract Manager. Na een periode als Content Manager bij Loyalty Profs en Marketing Manager bij Ebookers.com, werd hij benoemd tot Commercial Director bij Vergelijk.nl en daarna tot Business Development Manager bij Kieskeurig.nl. In de jaren die volgden is Mulder actief geweest als zelfstandig interim manager, consultant en e-commerce expert. De laatste drieënhalf jaar was hij verantwoordelijk voor de e-commerce en omnichannel propositie van fashion retailketen Shoeby.

Roland Mulder - Omnichannel expert bij GwyntMulder versterkt de omnichannel propositie van Gwynt. Door de groeiende focus op customer experience in zowel online als offline verkoop levert Gwynt steeds vaker omnichannel advies en implementatie. Mulder: “De klantervaring wordt steeds belangrijker dan het product of kanaal. Een goede klantervaring zorgt ervoor dat klanten loyaler worden aan uw merk. Het integreren van de afzonderlijke kanalen, door een heldere omnichannel strategie en bijbehorend programma, zorgt voor een uniforme klantervaring. Omnichannel klanten zijn bewezen loyaler, geven meer uit en komen vaker terug”, legt Mulder uit.

Om retailers te helpen met het professionaliseren van hun omnichannel operations heeft Gwynt een speciale omnichannel scan ontwikkeld. Deze scan brengt de stappen in kaart die retailers dienen te maken voor een succesvolle transitie. Het nemen van kleine stappen in een bewezen aanpak is volgens Mulder in dit geval veel effectiever dan het hanteren van een big-bang benadering. “Om succesvol te transformeren naar een omnichannel organisatie geloven wij in een doelbewuste en stapsgewijze aanpak.” Daarnaast besteedt Gwynt volgens hem voldoende aandacht aan de ‘zachte’ kant van de omnichannel organisatie zodat er een cultuur ontstaat waarin beter en sneller kan worden gereageerd op veranderingen in klantverwachtingen. 

Joris van den Hurk, partner bij Gwynt, is blij met de toevoeging van Mulder. “Door zijn positieve instelling en ‘can do’ mentaliteit zorgt Roland voor snelle verbetering en met zijn enthousiasme krijgt hij directies en medewerkers ‘connected’ door betrokkenheid te creëren.”

Eerder dit jaar voegde Gwynt twee junior consultants toe aan zijn adviesteam: Yvonne Tieman en Michelle Verberne.

Nieuws

Meer nieuws over