Centric nieuwe hoofdsponsor Rotterdamse Eredivisieclub Sparta

16 juni 2017 Consultancy.nl

Sparta heeft in Centric een nieuwe hoofdsponsor gevonden. De naam van de IT-dienstverlener zal voor minimaal twee jaar op de shirts van de Rotterdamse voetbalclub prijken. Centric verzorgde sinds een jaar al de hoofdsponsoring van Sparta’s jeugdopleiding. 

Nadat Sparta Rotterdam zich op 14 mei 2017 met een 1-3 uitoverwinning op Go Ahead Eagles verzekerde van een langer verblijf in de Eredivisie, heeft de club nu ook voor de komende twee seizoenen een nieuwe hoofdsponsor aan zich weten te binden. Centric is een uit Gouda afkomstige, internationaal opererende IT-dienstverlener die is voortgekomen uit het in 1978 opgerichte bedrijf ICT.

Tegenwoordig biedt Centric een breed pakket aan ICT-oplossingen, waaronder Software, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing en Staffing Services. Door autonome groei en overnames is Centric uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandse ICT-bedrijven, met buitenlandse vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Noorwegen, Roemenië, Zweden en Zwitserland. In totaal telt het bedrijf ongeveer 4.300 medewerkers en het afgelopen jaar behaalde het een omzet van €451,6 miljoen en een bedrijfsresultaat van €20,2 miljoen.

Centric nieuwe hoofdsponsor Rotterdamse Eredivisieclub Sparta

Oudste club betaald voetbal

Voetbalclub Sparta werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het Nederlandse betaalde voetbal. Bovendien zijn er niet meer dan elf amateurclubs die ouder zijn. Sparta kende twee zogeheten ‘gouden’ periodes. De eerste duurde van 1909 tot 1915, toen de club onder meer vijf keer landskampioen werd. De tweede gouden periode begon in 1952 en in 1956 kwalificeerde Sparta zich voor de net opgerichte Eredivisie, waarin het drie jaar later voor het eerst sinds 1915 kampioen werd van Nederland. Dit was echter wel de laatste kampioenstitel die de Rotterdamse club wist te behalen en daarmee ook het enige kampioenschap binnen de Eredivisie. 

Partnership

Een jaar geleden begon het partnership tussen Sparta en Centric toen de dienstverlener aantrad als hoofdsponsor van de jeugdopleiding en cosponsor van het eerste elftal van de voetbalclub. Hans Schrijver, de CCO van Centric, legt uit waarom de samenwerking nu wordt uitgebreid: “Het afgelopen seizoen hebben we het partnership met Sparta als zeer positief ervaren. Als hoofdsponsor van de jeugdopleiding zijn we trots op de professionele en tegelijkertijd persoonlijke begeleiding van jong voetbaltalent. Deze benadering past bij onze organisatie en we ondersteunen dat met veel plezier. Bovendien genoten iedere thuiswedstrijd tientallen klanten en medewerkers van de sfeer op Het Kasteel. We zijn er trots op dat we komend seizoen als hoofdsponsor prominent op de shirts van alle Sparta-teams staan, van het eerste tot en met de jongste talenten.” 

Ook vanuit Sparta wordt verheugd gereageerd op de overeenkomst. “Het afgelopen jaar mochten we in Centric een relatie van formaat begroeten, waar al de intentie uitgesproken werd op de langere termijn samen te werken. Na het eerste seizoen was het gevoel van beide kanten dusdanig goed, dat we besloten de samenwerking in deze vorm uit te breiden met een tweejarig contract”, aldus Commercieel Manager Dave van der Meer.

De vorige hoofdsponsor van de Rotterdamse kasteelclub was uitzendbureau Axidus, wiens naam vanaf het seizoen 2013-2014 prominent op het tenue van Sparta te zien was. Centric is ook geen onbekende in de voetballerij: eerder was het bedrijf al hoofdsponsor van FC Groningen (2003-2007) en De Graafschap (1998-2004, 2007-2008, 2010-2011).

Nieuws

Meer nieuws over