Interview met Liesbeth Roobol, trainee bij Oxyma Group

14 juni 2017 Consultancy.nl

Om jonge talenten aan te trekken en hen meer kennis bij te brengen van het marketing-vak, heeft digital marketingbureau Oxyma een tweejarig traineeship-programma in het leven geroepen. In het traineeship doet het jonge talent onder meer kennis op over het vak en de verschillende rollen die professionals daarin kunnen spelen. Een van de deelnemers aan het programma is Liesbeth Roobol, die nu in het tweede jaar van het trainee-programma zit. Roobol vertelt in een interview over haar ervaringen tot nu toe. 

Kun je iets vertellen over Oxyma als werkgever?

Het eerste woord dat me te binnen schiet is ‘persoonlijk’. Voor mij is Oxyma een erg goede werkgever. Ze dagen je uit en bieden trainingen aan om je verder te ontwikkelen als individu en om meer te leren over de sector waarbinnen je werkzaam bent. Ook de werkomgeving vind ik erg motiverend. Er heerst een vriendelijke sfeer, de mensen zijn ruimdenkend en iedereen staat open voor vragen en suggesties en staat klaar om je te helpen. Het belangrijkste is dat Oxyma kijkt naar wat jou motiveert als persoon en voor jou de meest geschikte positie zoekt, waar je het gelukkigst bent.

Kun je omschrijven hoe een dag bij Oxyma en voor jou uitziet?

Ik ben trainee, wat betekent dat ik gedurende twee jaar vanuit verschillende posities werkzaam ben. Ik zit in het tweede jaar van het programma en momenteel assisteer ik de Proces Manager en de Service Manager voor onze klant Air France-KLM. Het grootste deel van het werk dat we doen gaat om hun loyaliteitsprogramma ‘Flying Blue’. Ten aanzien van procesmanagement, bestaat het werk onder meer uit de coördinatie van het team en het werk en het opstellen van een plan, maar ook uit bedenken hoe we het proces kunnen verbeteren en efficiënter kunnen werken met elkaar en de klant. Wat betreft het service-management richt ik me op de vraag hoe we onze manier van werken en de verbeteringen daarin kunnen meten. 

Liesbeth Roobol - Oxyma

Geen enkele dag is hetzelfde. Deze week ben ik druk met het maken van een rapportage voor Flying Blue, waarin ze de actuele status van al hun e-mailcampagnes kunnen zien. Daarnaast ben ik een training aan het voorbereiden voor de campagnemanagers van Flying Blue over hoe deze tool gebruikt kan worden om een goede briefing te creëren. Andere weken ben ik meer bezig met coördineren en plannen dus het is zeer divers. 

Naast het traineeship ben ik ook betrokken bij een intern project met de naam Oxyma 2020 Develop Group. In dit project bedenken we en implementeren we nieuwe ideeën over hoe we ontwikkeling kunnen stimuleren, hoe we onze collega’s kunnen motiveren zichzelf te ontwikkelen, hoe we hen de tools kunnen geven om over hun ontwikkeling na te denken en hoe zij hier zelf verantwoordelijkheid voor kunnen nemen. We willen onze doelstellingen in 2020 behaald hebben, wat de naam van het project verklaart.

Tot slot, wat is tot nu toe je favoriete project?

Dit jaar heb ik gewerkt voor Air France-KLM. Ik denk dat de EMS (Electronic Mileage Summary) een van de meest uitdagende en interessantste projecten voor mij was. Deze nieuwsbrief is de grootste e-mailcampagne van Flying Blue en wordt elke twee maanden verstuurd naar 251 landen. De EMS geeft een update van hoeveel ‘Miles’ je hebt verzameld. Voor deze e-mail moeten we zeven tot negen verschillende aanbiedingen en aanvullende nieuwsitems creëren. Elk Flying Blue-lid kan maximaal drie aanbiedingen ontvangen, dus er zijn veel verschillende combinaties mogelijk op basis van personal targeting. Het is meestal een grote uitdaging om dit proces zo te plannen en te coördineren dat het op tijd afkomt.

Gerelateerd: In gesprek met Raymon de Kruijff en Jeroen Blaauw van Oxyma.

Nieuws

Meer nieuws over