Nieuwe website van UC Group verstevigt positionering van bureau

12 juni 2017 Consultancy.nl

UC Group, een interim- en adviesbureau gespecialiseerd in operations en technology, heeft een nieuwe website gelanceerd. Met het nieuwe online jasje wil het bureau haar online aanwezigheid vergroten. Ook sluit de nieuwe site volgens het bureau beter aan bij haar doelstelling om kennispartner te zijn voor de markt.

UC Group is een in 2011 opgericht interim en adviesbureau dat bestaat uit een collectief van ondernemers. Het bureau uit Rotterdam is vooral actief in de maak- en verplaatsindustrie en de retailsector met diensten op het gebied van strategie, advies, realisatie en borging. Tot de klanten van behoren partijen als Beter Bed, Bol.com, Action, Xenos, Kwantum, AkzoNobel, Audax, Huawei, DHL, PostNL, Ricoh en RET. 

Eerder dit jaar heeft het management team van het bureau, onder leiding van Managing Director Pascal van Beek, haar marketingstrategie verstevigt. Een van de belangrijkste marketingpijlers is om het ‘UC Group’ merk te versterken door alle labels te harmoniseren en samen te brengen onder één enkel merk. Tot een paar weken geleden communiceerde het bureau met verschillende service lines, de zogenaamde ‘VakMaatschappen’, op het gebied van onder meer supply chain management, customer service en IT verandertrajecten. Om de uniformiteit van het UC Group merk te verbeteren zijn de drie VakMaatschappen – UC logistics & fulfillment, UC data & transformation en UC planning & customer service – in de nieuwe structuur en marketinguitingen samengebracht onder één paraplu.UC Group brengt VakMaatschappen samen onder één paraplu

“We gaan terug van verschillende merken naar 1 merk, hiermee verstevigen we onze profilering in de markt”, aldus Van Beek. 

Een andere pijler in de nieuwe strategie was om UC Group beter te positioneren als kennispartner voor de markt. Het team van het adviesbureau bestaat uitsluitend uit zeer ervaren consultants – “al onze adviseurs hebben minimaal 10 jaar ervaring”. Vanuit deze rijke basis aan ervaring beschikt UC Group over een aanzienlijke verzameling van tips en kennis om te delen met concullega’s en opdrachtgevers. Van Beek: “Onze ondernemers delen, volgens UC Group filosofie, de opgedane kennis en gebruiken deze in de ontwikkeling van white papers, blogs en innovatieve diensten. De nieuwe website stelt ons beter in staat dit met de markt te delen.”

De vernieuwing van de website bouwt vanuit dit oogpunt voort op de groeiende inspanningen van het bureau op het gebied van kennisdeling in de afgelopen jaren. “We hebben de afgelopen jaren meer verdieping gezocht in vakgebieden zoals business intelligence, omnichannel en forecasting & planning”, vertelt Van Beek. Hiertoe heeft UC Group verschillende partnerships afgesloten. Zo werkt het bureau samen met RSM (Rotterdam School of Management) aan wetenschappelijk onderzoek in de e-commerce markt. Bovendien heeft UC Group een eigen opleiding op het gebied van e-commerce logistiek, genaamd ‘E-fulfilment Academy’, en is het bureau mede-initiatiefnemer van BEND, waarmee Business Process Outsourcing wordt verzorgd voor supply chains in retail en productie.

“We delen onze kennis graag, want daar worden we allemaal sterker van”, sluit Van Beek af.

Eerder deze maand lanceerde ook Adviestalent, een dochterbedrijf van Twynstra Gudde, een nieuwe website.

Nieuws

Meer nieuws over