Twee consultants in jury DDMA Customer Data Awards 2017

24 april 2017 Consultancy.nl

De 2017 editie van de DDMA Customer Data Awards – een prijs die innovatief en creatief gebruik van (klant)data beloont – is van start gegaan. In de vakjury die de inzendingen van dit jaar zal beoordelen, zitten ook twee consultants: Kees Groenewoud, directeur bij analytics specialist CMotions, en Martin de Lusenet, oprichter van Lusenet Data Consulting.

DDMA Customer Data Awards

Al sinds 2006 worden de DDMA Customer Data Awards uitgereikt aan organisaties die hun data aantoonbaar inzetten voor het verbeteren van de klantdialoog. De Awards worden jaarlijks georganiseerd door DDMA (Data Driven Marketing Association), de onafhankelijke brancheorganisatie voor marketing, die haar leden helpt om verantwoord met data om te gaan en op relevante wijze prospects en klanten te benaderen. Vorig jaar wisten Vakmedianet (algehele winnaar), Sanoma en KLM een award in de wacht te slepen.

De inschrijving voor de 2017 editie van de DDMA Customer Data Awards is inmiddels geopend. Organisaties die willen meedingen naar een award kunnen hun cases insturen die op basis van analyse en segmentatie, datakwaliteit, data governance en data-integratie beoordeeld zullen worden door een vakjury.

DDMA Customer Data Awards: erkenning voor innovatief en creatief gebruik van (klant)data

Twee consultants in vakjury

Twee leden van de vakjury zijn werkzaam in de adviesbranche: Kees Groenewoud (directeur bij Cmotions*, een bureau gespecialiseerd in data en analytics, en voorzitter van de jury) en Martin de Lusenet (oprichter van Lusenet Data Consulting). Overige juryleden zijn Ewout Vis, met Sanoma de winnaar van de Customer Data Award van 2015, Arjan de Koning (Invicta), Marcel van der Marck (Crystalloids) en tenslotte Ceesjan de Vos, Chief Marketing Officer van Vakmedianet. De Vos geeft aan: “Het is belangrijk om het gebruik van data voor het centraal stellen van de consument te belonen, zodat duidelijk wordt hoe groot het belang van data eigenlijk is en hoeveel je kunt bereiken door er slim gebruik van te maken. Zo belangrijk dat ik dit jaar graag plaats neem in de jury.”

Uiterlijk 27 juni wordt bekendgemaakt wie de genomineerden voor de Customer Data Award 2017 zijn. De genomineerden zullen vervolgens op de jurydag van 19 oktober hun case presenteren. De algehele winnaar van de award wordt vervolgens bekend gemaakt op 22 november, tijdens de Customer Data Award avond voorafgaand aan de DDMA Data Dag op 23 november. Tijdens dat evenement, waar zo’n 300 bezoekers op af zullen komen, kunnen professionals inzichten opdoen over de inzet van data in marketing, zoals de laatste ontwikkelingen, kansen en mogelijkheden voor de toekomst. Zowel de winnaar van de DDMA Customer Awards als de genomineerden zullen een plek op het podium krijgen.

* Het vierkoppige bestuur van Cmotions bestaat naast Groenewoud uit Tino Faulhaber, Ronald Wiekenkamp en Coos Keijser.

Nieuws