Berenschot deelt online strategie op The Social Conference

21 maart 2017 Consultancy.nl

Op 23 maart wordt in Amsterdam The Social Conference 2017 georganiseerd. Namens Berenschot zal Laura de Vaan een inhoudelijke bijdrage leveren, waarin ze zal uitweiden over de online strategie van het Utrechtse organisatieadviesbureau. 

The Social Conference 2017 (TSC2017) is een Nederlands congres over social media strategie voor grotere organisaties. TSC2017 gaat over het toepassen van social in business, commerce, sales, service en reputatie management. Ook de toekomstverwachtingen van social in combinatie met Internet of Things (IoT) en de verbreding van social data staan tijdens het evenement centraal.

Op 23 maart vindt in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam alweer de achtste editie plaats van The Social Conference. Het evenement richt zich vooral op managers in communicatie, marketing, pr en customer services, die up to date willen blijven en meer willen weten over werkende strategieën en cases rond social media voor het bedrijfsleven. Vorig jaar kwamen zo’n 300 bezoekers af op het congres.

The Social Conference

Dit jaar kent het congres ook een bijdrage vanuit de adviesbranche. Laura de Vaan, Online Marketing Adviseur bij Berenschot, zal de presentatie ‘Hoe adviesbureau Berenschot online zichzelf werd’ verzorgen. Vanuit haar functie is ze bij het adviesbureau verantwoordelijk voor de online positionering en marketing van de Berenschot Groep. “Bij het bouwen van merken en de online conversatie met klanten staan relevantie en meerwaarde voor mij centraal”, aldus De Vaan, die voorheen werkzaam was als Marketing Manager voor onder meer A.W. Bruna Uitgevers en het crossmediale platform Volkskrant Banen.

In haar presentatie tijdens TSC2017 zal De Vaan ingaan op de online marketing strategie van Berenschot, die gericht is op het genereren van leads en het werven van talent. In die vernieuwde strategie staat volgens haar “de adviseur centraal”, op onder andere de website, in contentmarketing en social media.

De Vaan legt verder uit: “bij het horen van de naam Berenschot denk je misschien aan een gedegen organisatie waar deskundige adviseurs complexe organisatievraagstukken oplossen. Dat klopt, maar de Berenschot-adviseur is ook vooral mens- en praktijkgericht, innovatief door zijn nieuwsgierigheid en een tikkeltje onconventioneel. Dit maakt werken met en bij Berenschot bijzonder en heel plezierig. Online was dit niet zichtbaar, totdat Berenschot haar online strategie in 2016 drastisch wijzigde en haar 230 adviseurs centraal stelde.” 

Dagvoorzitter van TSC2017 is social media expert Roos van Vugt, voormalig Social Media Manager bij Big Four kantoor Deloitte en oprichter van social media adviesbureau Merkwerk.

Nieuws

Meer nieuws over