Nieuw kantoor in hartje Utrecht voor HR-bureau Hamstra & Partners

15 maart 2017 Consultancy.nl
Hamstra & Partners, een adviesbureau met een focus op human resources, is het nieuwe jaar begonnen met een grote verandering. Per 1 januari is Hamstra & Partners verhuisd naar haar nieuwe kantoor gevestigd in hartje Utrecht, en heeft het tevens een nieuwe website gelanceerd. Oprichter Lianne Hamstra geeft tegenover Consultancy.nl tekst en uitleg.
 
Opgericht in 2010 door Lianne Hamstra, een ervaren management consultant en HR manager (voorheen Hay Group, EY, Mercer), is Hamstra & Partners een boutique adviesbureau gespecialiseerd in onderwerpen op het snijvlak van HR transformaties, beloningsvraagstukken (compensation & benefits) en organisatie-inrichting. Sinds de oprichting was Hamstra & Partners gevestigd in een bedrijfsverzamelgebouw in Utrecht, maar als gevolg van hun groei in de afgelopen jaren – het team bestaat inmiddels uit acht adviseurs – besloot het bureau op zoek te gaan naar een nieuw kantoor.
 
“Het was na zes jaar tijd voor een nieuwe stap. We zaten hiervoor op een prachtige locatie maar wel in een bedrijfsverzamelgebouw. Perfect voor de eerste fase waarin we drie keer zijn doorgestroomd naar andere kantoorruimte en heel flexibel. Door de groei hebben we nu bewust gekozen voor een eigen kantoor”, zegt Hamstra.
 
Hamstra licht verder toe waarom Hamstra & Partners besloot tot de verhuizing naar het nieuwe kantoor, dat is gelegen aan de Maliebaan 83 te Utrecht: “We hebben bewust gekozen voor een eigen kantoor om met het team bij elkaar te kunnen zitten achter één deur, maar wel met verschillende ruimtes. Afhankelijk van je werkzaamheden kun je rustig bellen, vergaderen of juist met elkaar om een grote tafel of aan de keukenbar zitten. Daarbij willen we ook heel graag meer vakgenoten en klanten uitnodigen bij ons op kantoor. De komende periode zullen we bijvoorbeeld een aantal vakinhoudelijke inspiratiesessies houden. Daar leent onze kantoorruimte zich nu perfect voor.”

Nieuw kantoor in hartje Utrecht voor HR-bureau Hamstra & Partners

Hartje Utrecht

Gevraagd naar hoe de locatiekeuze tot stand kwam en wat de doorslag heeft gegeven, zegt de oprichter: “Utrecht Oost is toch wel de mooiste kant van Utrecht en heel goed bereikbaar. We kunnen parkeren voor de deur en hebben ook nog parkeerplaatsen achter het pand. Efficiënter zou een plek als Papendorp zijn, maar wij kiezen juist voor een plek van waar de omgeving al inspirerend is en energie geeft. Je kunt zo even de stad inlopen om te lunchen of al wandelend in de mooie omgeving overleggen of bijpraten.”

Het nieuwe kantoor is vooral ook een fijne ontmoetingsplek in een mooie omgeving, legt ze uit: “De mensen uit ons team komen vanuit de hele randstad en wij wilden graag een kantoorplek creëren die, zoals de Michelin gids dat verwoordt ‘een omweg waard is’. Ik geloof in flexibel en werken op afstand, dat is vaak efficiënt en effectief. Maar elkaar ontmoeten en samenwerken, daarvoor heb je persoonlijk contact nodig. Dan is een fijn en prettig kantoor onontbeerlijk. We zitten op de begane grond, kijken over de Maliebaan en kunnen in de zomer ook nog buiten zitten; ik zou hier wel kunnen wonen.”

Online rebranding

Naast de fysieke verhuizing heeft Hamstra & Partner het moment ook aangegrepen om hun virtuele visitekaartje – de website – te vernieuwen. “Een eigentijdsere look en feel, zodat ons kantoor en website één geheel vormen,” aldus Hamstra over de vernieuwde site.

Met het nieuwe kantoor en de nieuwe site staat Hamstra & Partners niks in de weg om hun ambities voor de komende periode te verwezenlijken. “Het verder bouwen en vergroten van onze marktpositie als toonaangevend bureau op het gebied van beloning, organisatieadvies en HR-projectmanagement. En dat in nauwe samenwerking met onze partner Mercer, waardoor wij voor onze klanten toegang hebben tot de beloningsdatabase, de IPE functiewaarderingsmethodiek en Comptryx, de zeer uitgebreide workforce metrics solution”, stelt Hamstra.

Over de positionering van de HR-specialist zegt zij tenslotte. “Hoewel we in de kern een consultancybureau zijn, kiezen we steeds vaker voor de combinatie van consultancy en in-house ondersteuning. We profileren ons naast ons advieswerk ook als search bureau bij de invulling van interim en vaste posities. De scheidslijn tussen deze klantvragen is vaak dun en door het aanbieden van meerdere oplossingen kunnen we goed inspelen op de wensen van onze klanten. We zijn klein en flexibel, hebben een fantastisch netwerk in onze niche en vinden dit gewoon ook erg leuk om te doen!”

Nieuws

Meer nieuws over