Novel en Studio Farn realiseren campagne voor Strijkkwartet Biënnale

31 maart 2017 Consultancy.nl

Van 27 januari tot en met 3 februari 2018 vindt in het Muziekgebouw aan ’t IJ de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam plaats, het eerste grootschalige strijkkwartetfestival ter wereld. De campagne voor Strijkkwartet Biënnale werd ontwikkeld door Novel Creative Consultancy en gerealiseerd door Studio Farn. 

Een strijkkwartet is een veel voorkomend genre in de kamermuziek – de muziek wordt gespeeld door een ensemble van twee violisten, een altviolist en een cellist. Volgens de bedenkers van de Strijkkwartet Biënnale vindt begin volgend jaar in onze hoofdstad het eerste grootschalige strijkkwartetfestival ter wereld plaats. 

Om het evenement goed te positioneren schakelde de organisatie de hulp in van Novel Creative Consultancy. Het bureau ontwikkelde de merk- en communicatiestrategie, en werkte samen met Studio Farn, een Duits designbureau, om het plan online en offline te realiseren.

Strijkkwartet Biënnale Amsterdam

“Zowel strategisch als creatief was het heel interessant om een merk te mogen ontwikkelen voor een nieuw internationaal festival als de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam. Zeker omdat we het festival op een voor de klassieke muziekwereld vooruitstrevende manier willen positioneren. Dit past inhoudelijk ook bij het festival dat naast wereldtop ook een podium biedt aan jong talent,” zegt Maurice Seleky, partner bij Novel.

Yasmin Hilberdink, artistiek directeur van de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam, over de opdracht: “Samen met Novel en Studio Farn voeren we een campagne waarin de waarden van het genre – excellentie, vakmanschap en intimiteit – en het vooruitstrevende karakter van het festival samensmelten in de expressieve en herkenbare musicerende handen. We hopen zowel liefhebbers als ontdekkers van het strijkkwartet aan te spreken, in Nederland en wereldwijd.”

Eind vorig jaar werd Novel door Stadsarchief Amsterdam ingehuurd om het historisch documentatiecentrum van Amsterdam te helpen bij de ontwikkeling van een strategische herpositionering van de publieksdiensten.

Nieuws