Onderzoeksbureaus Motivaction en WPG Research breiden uit

23 februari 2017 Consultancy.nl

Marktonderzoekers Motivaction en WPG Research hebben hun teams versterkt met twee senior professionals. Ruurd Hielkema, afkomstig van het door Motivaction overgenomen Trendbox, is bij Motivaction aan de slag gegaan als Senior Research Consultant. Marlies van der Meulen heeft zich aangesloten bij WPG Research als Research Manager. 

Motivaction versterkt met Ruurd Hielkema

Ruurd Hielkema is een ervaren marktonderzoeker en manager. De afgelopen ruim 25+ jaar was hij actief als Managing Partner bij Trendbox. Daarvoor werkte Hielkema meer dan tien jaar voor marktonderzoeksbureau Interview-NSS. 

Onlangs is Hielkema aan de slag gegaan als Senior Research Consultant bij Motivaction, een van de grootste marktonderzoeksbureaus van Nederland en de grootste van Nederlandse bodem. Begin dit jaar werd het failliete Trendbox overgenomen door Motivaction, en Hielkema verhuisde mee. Hij vertelt: “Door bij Motivaction aan de slag te gaan kan ik verder met waar ik van houd: waardevol onderzoek doen.”

Motivaction nam Trendbox over om zijn positie in de Nederlandse marktonderzoeksmarkt verder te verstevigen, ook voegde de deal een aantal grote lopende projecten aan de portefeuille van het Amsterdamse bureau.

Ruurd Hielkema - Motivaction

Als onderdeel van de transactie kwam onder meer het 'Nationale Panel' met zo’n 40.000 respondenten en de 'Activatie Barometer' van Trendbox in handen van Motivaction. Hielkema: “Met behulp van deze barometer hebben wij in de afgelopen zeventien jaar meer dan 1.300 promotie- en activatiecampagnes van vooral A-merken en retailers onderzocht. Het model levert waardevolle consumer insights die activatiecampagnes naar een hoger niveau kunnen tillen. Daarnaast is het een prima tool om snel en efficiënt activatieconcepten te pre-testen.”

Hielkema zal zich bij Motivaction ook richten op de toepassing van de zogeheten 'Life & Living' database – een tool van Trendbox die houding, gedrag en mentaliteit van de Nederlandse consument in kaart brengt. “Door het continue karakter geeft de database inzicht in de houding van consumenten over langere tijd en in de ontwikkeling daarvan zodat we vertaalslagen naar de toekomst kunnen maken.”

Marlies van der Meulen Research Manager bij WPG Research

Marlies van der Meulen is een ervaren verkoop en inkoopprofessional, met meer dan 10 jaar ervaring in verschillende telefoonmarketing en inkoopfuncties bij bedrijven in onder meer de industrie, life sciences en financiële dienstverlening. De afgelopen periode werkte Van der Meulen onder meer voor Magis Marketing & Research en Telecom Advies Nederland.

Van der Meulen is begin deze maand door WPG Research aangesteld als Research Manager. Zij zal zich in haar nieuwe functie voornamelijk gaan richten op het plannen, uitvoeren en rapporteren van de diverse telefonische veldwerkprojecten.

Marlies van der Meulen - WPG Research

Met het oog op het snel groeiende aantal opdrachten vormt Van der Meulen een welkome versterking van het team, vertelt managing director Harm Wevers. Wevers over de reden om Van der Meulen aan te nemen: “Wij zien een groei aan onderzoeken waarbij telefonische dataverzameling een steeds belangrijkere rol speelt. Voor klanten blijft het belangrijk om kwalitatief hoogwaardig en vooral deskundig telefonisch veldwerk in te huren.”

Nieuws

Meer nieuws over