Erik Aaftink, Joris de Bruin en Sjoerd Norden versterken IG&H

30 januari 2017 Consultancy.nl

IG&H Consulting & Interim heeft begin dit jaar drie nieuwe retail experts aangetrokken. Erik Aaftink wordt Director bij het bureau, Joris de Bruin is als Managing Consultant gestart en Sjoerd Norden is aangesteld als Consultant.

Voordat Erik Aaftink (43) in dienst trad bij IG&H, een adviesbureau uit Utrecht met ongeveer 120 professionals, was hij onder andere werkzaam als Director Merchandise Management & Organization Non Food bij Manor, een toonaangevende warenhuisketen in Zwitserland. Daarvoor was hij directielid bij Macintosh Retail Group, waar hij leiding gaf aan diverse formules, waaronder Manfield, Invito, Dolcis en Steve Madden. Eerder in zijn loopbaan werkte Aaftink bijna vijftien jaar in de consultancybranche: twee jaar bij Accenture, drie jaar bij Kurt Salmon en zo’n tien jaar als zelfstandig adviseur / interim manager. Tussendoor werkte hij ook voor de Haagse zakenbank NIBC. 

Als Director Retail gaat Aaftink bij IG&H Consulting & Interim vernieuwingen en procesverbeteringen realiseren op het gebied van de retailformule, de positionering en het assortiment van opdrachtgevers. “Dat is waarmee je in de retail het verschil maakt”, aldus Aaftink.

Erik Aaftink, Joris de Bruin en Sjoerd Norden

Joris de Bruin (30) heeft ruim zeven jaar ervaring in management consulting en was hiervoor werkzaam bij EY als Manager Supply Chain & Operations, waar hij betrokken was bij diverse (internationale) Supply Chain Management transformaties. In zijn nieuwe rol gaat hij zich vooral richten op end-to-end Supply Chain vraagstukken en tooling. “Mijn overstap naar IG&H draagt bij aan mijn persoonlijke drive om meer impact te kunnen maken binnen de Nederlandse retailsector.” 

Sjoerd Norden (27) gaat zich in zijn nieuwe rol bij het advieskantoor bezighouden met het creatief oplossen van de hedendaagse uitdagingen van (food)retailers. Hij was hiervoor Business Consultant IT-Strategy & Transformation bij Atos Consulting. “Mijn overstap naar IG&H heb ik gemaakt om mij meer te richten op strategische en tactische opdrachten en uitgedaagd te worden bij het ontwikkelen van oplossingen”, aldus Norden. 

Alle drie de consultants laten in een reactie op hun overstap weten dat ze zich sterk herkennen in het gedachtengoed van IG&H: “De organisatie heeft mooie en omvangrijke programma’s bij gevestigde namen in de retail waarbij no-nonsense, effectiviteit en persoonlijke aandacht centraal staan. Hierdoor maakt IG&H impact met zijn verandertrajecten voor de klant en is het resultaat blijvend.”

Twee maanden geleden werd de Retail praktijk van IG&H – volgens managers een van de beste strategische en organisatie adviesbureaus van ons land – versterkt met Joost Verver. Vorig jaar werd onder meer Consultant Bart van Eijden toegevoegd aan de Retail service line – een van de drie industriegroepen van het kantoor.

Nieuws

Meer nieuws over