Ben Gorter en Eric Nijman verbinden zich als partner aan Qhuba

11 januari 2017 Consultancy.nl

Qhuba heeft twee zwaargewichten aangetrokken. Ben Gorter is als partner aan boord gehaald om leiding te geven aan de Business & Technology Management (BTM) praktijk, terwijl Eric Nijman is aangesteld als partner en hoofd van de E-Business service line.

Ben Gorter heeft ruime ervaring als CIO, CTO, IT-directeur en programmamanager. Hij werkte 25 jaar als zelfstandig interim en programma manager. De laatste jaren deed hij onder meer opdrachten voor Waternet (CIO), Nyenrode, De Telegraaf Media Groep (Directeur ICT) en NOC*NSF (CIO). Eerder in zijn carrière werkte hij zo’n acht jaar voor EY en Getronics PinkRoccade (een juridische voorganger van KPN Consulting).

Zijn belangrijkste motivatie om na 25 jaar zelfstandigheid zich als partner aan Qhuba te binden is dat hij zijn kennis graag aan anderen wil overdragen. “Ik ben in mijn nieuwe rol nog altijd ondernemer, maar ik kan ook de mensen in mijn team ontwikkelen. Ik gaf de laatste jaren leiding aan grote teams van tientallen tot honderden mensen. Dan lukt het niet om hen allemaal individueel te begeleiden en te laten excelleren. Bij Qhuba is dat juist één van mijn kerntaken. Bovendien ga je als interim manager na verloop van tijd weer weg, terwijl ik in deze fase van mijn carrière niet wil blijven hangen in alleen het neerzetten van een nieuwe structuur. Ik wil die ook blijvend ontwikkelen en verbeteren.” 

Qhuba-oprichter en directeur Wouter Hasekamp laat weten blij te zijn met Gorters keus. “Ben heeft ontzettend veel ervaring in het digitaliseren van bedrijfsvoeringen, in veel verschillende sectoren. Mensen van dit kaliber zijn schaars. We zijn er daarom erg trots op dat hij voor Qhuba heeft gekozen. Door als partner zijn bijdrage te leveren aan de projecten die we doen bij klanten profiteren zowel onze klanten als onze medewerkers van zijn kennis en ervaring.”

Ben Gorter, Eric Nijman, Wouter Hasekamp - Qhuba

Eric Nijman heeft twintig jaar ervaring in het e-business domein – de afgelopen jaren vervulde hij leidinggevende functies bij diverse bedrijven. Over zijn nieuwe partner rol bij Qhuba zegt hij: “Ik heb de afgelopen jaren veel e-commerce omgevingen opgezet en gekoppeld. Bij Qhuba ligt de uitdaging in eerste instantie in het bouwen van een team dat onze klanten kan helpen excelleren in alle deelgebieden van e-commerce, van content marketing tot customer service en van SEO tot fulfillment.”

Op de vraag hoe Qhuba zich wil onderscheiden, zegt Nijman: “Wij kunnen niet alleen e-business omgevingen ontwerpen en implementeren, maar fungeren ook als vraagbaak voor bedrijven als het bijvoorbeeld gaat om adoptie van nieuwe technologie om klanten beter te bedienen of de integratie van diverse kanalen.”

Nijman laat verder weten zich prettig te voelen bij de cultuur van het adviesbureau. “Het is een data driven organisatie die vrijwel alle projecten agile aanpakt: in kleine stappen zichtbare successen boeken. Het is bovendien een lerende organisatie die sterk gericht is op continuous improvement. Je mag hier fouten maken. Dat wakkert innovatie aan.”

Ook over het aantrekken van Nijman is Hasekamp verheugd. “Qhuba heeft weliswaar veel e-commerce projecten gedaan, maar vaak als onderdeel van ofwel een bredere digitale transformatie of juist aangevlogen vanuit een heel specifiek onderdeel, zoals bijvoorbeeld het digitaliseren van productinformatie. De expertise van Eric is om e-commerce te bekijken door de bril van de klant: hoe kunnen we zijn wensen nog beter inventariseren? Hoe kunnen we nog gerichter en sneller reageren op zijn behoeften? Het gaat dan altijd om de integratie van verschillende onderdelen, zoals een e-commerce platform, online marketing, social en mobile commerce, webanalytics et cetera. Daar ligt zijn grote kracht. We zijn daarom blij dat hij voor Qhuba heeft gekozen.”

Nieuws

Meer nieuws over