Daniëlle van Yperen en Ingrid Joosten versterken VisualizeMe

13 december 2016 Consultancy.nl

VisualizeMe, een boutique bureau dat strategieën, veranderplannen en data naar aansprekende campagnes en visualisaties vertaalt, heeft twee nieuwe professionals aan haar team toegevoegd: Ingrid Joosten en Daniëlle van Yperen.

Ingrid Joosten komt rechtstreeks uit de schoolbanken en behaalde een Master in Communicatie en Informatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Joosten is een goede bekende van VisualizeMe; ze liep er stage, deed onderzoek naar het effect van infographics en schreef er haar afstudeerscriptie over de kracht van visualisatie. In haar rol als marketingcommunicatie coördinator wordt zij nu verantwoordelijk voor het schrijven van blogs, het bijhouden van de sociale media en het organiseren van klant-evenementen en diverse Visual Thinking en Design Thinking workshops.

Daniëlle van Yperen is aangetreden als creative director. Zij volgde haar opleiding aan de gerenommeerde Willem de Kooning Academie in Rotterdam en behaalde daar ook haar Bachelor in Fijne Kunsten. Daniëlle heeft meer dan vijftien jaar ervaring als Art Director en Brandmanager. Zo was ze onder meer ruim anderhalf jaar werkzaam als Art Director / Brand Manager voor Orange Licensing en vervulde ze meer dan zeven jaar de rol van Art Director / Brand Builder bij Garden Retail Services. 

Danielle van Yperen en Ingrid Joosten versterken VisualizeMe

Met de komst van Van Yperen kan VisualizeMe, volgens managing director Mark Sedney, zijn capaciteiten uitbreiden ten aanzien van het ontwikkelen van totale communicatieconcepten en -campagnes. “We zien in de markt dat er steeds meer vraag is naar bredere, integralere opdrachten. Waar we eerst vooral aan losse deliverables werkten, krijgen we in toenemende mate vraag naar totale communicatiestrategieën over diverse kanalen en de creative en visuele invulling daarvan.” De ervaring van Van Yperen zal VisualizeMe helpen een one-stop-shop aanbieder te kunnen zijn, aldus de topman. 

Sedney voegt toe dat de toevoeging van de twee nieuwe professionals aan het team – VisualizeMe bestaat daarmee in totaal uit zes professionals – het groeiprofiel van het bedrijf in de markt weergeeft. “Tijdens de eerste jaren waren we onszelf vooral low-profile aan het uitvinden.” Naast zijn groeiende portfolio heeft VisualizeMe ook profijt van de groeiende interesse in het inzetten van innovatieve en creative interventies, zoals visualisaties, om bijvoorbeeld verandertrajecten te ondersteunen.

“Een verhaal wordt boeiender en duidelijker als er sterke visuals zijn die de informatie ondersteunen. Originele communicatietools zoals infographics, animatiefilms en video’s om een boodschap met succes over te brengen wordt in onze ogen de norm van een goede campagne!”, besluit Sedney.

Nieuws

Meer nieuws over