Joost Verver als management consultant aan de slag bij IG&H

25 november 2016 Consultancy.nl

Joost Verver is in dienst getreden bij adviesbureau IG&H Consulting & Interim. Binnen de afdeling Retail gaat hij zich als management consultant richten op het oplossen van de uitdagingen waar de retailsector op dit moment mee te maken heeft, zoals de transitie naar nieuw verdienmodellen, digitalisering, optimalisatie in de bedrijfsvoering en samenwerking in de keten.

Na zijn studie in Commerciële Economie te hebben afgerond begon Joost Verver (39) zijn carrière bij Vroom & Dreesmann, waar hij doorgroeide tot de rol van hoofd merchandiser. Daarna werkte hij enkele jaren als senior consultant bij de retail adviespraktijk van Kurt Salmon
 (inmiddels onderdeel van Accenture*). Bij het bureau was hij betrokken bij diverse transformaties, waaronder het ontwerp en de uitrol van een planningsoplossing bij een retailer, de implementatie van category management bij een grote online speler en het optimaliseren van een pricingstrategie bij een retailketen.

Sinds 2009 werkte Verver als zelfstandig consultant voor de retailindustrie, waarbij zijn focus lag op vraagstukken op het gebied van sales & marketing, supply chain, performance improvement en e-commerce. “Ik merk in de begeleiding van klanten tijdens verandertrajecten dat ze vaak heel goede ideeën hebben, maar enorme behoefte hebben aan structuur om die ideeën te concretiseren en daadwerkelijk uit te voeren. Ik geniet er enorm van als ik hen daarmee kan helpen”, zegt Verver. Tot de klanten die Verver heeft bediend behoren onder andere Tommy Hilfiger, Wehkamp, ANWB, Hema en Manfield.

Joost Verver - IG&H Consulting & Interim

Na bijna twaalf jaar zelfstandig actief te zijn geweest besloot Verver begin deze maand om zich te verbinden aan IG&H Consulting & Interim, met zo’n 100 consultants een van de grotere adviesbureaus van ons land. In een reactie op zijn overstap laat hij weten zich te herkennen in het gedachtengoed van IG&H: “We hebben mooie en omvangrijke programma’s bij gevestigde namen in de retail waarbij hard werken op hoog niveau hand in hand gaan met menselijkheid, pragmatiek en oplossingsgerichtheid. Hierdoor maakt IG&H grote verandertrajecten leuk voor de klant en is het resultaat blijvend.”

Volgens Verver worstelt de retailmarkt ermee hoe zij de klant echt centraal moet stellen in deze ‘omnichannel’ wereld: “Ik wil graag met klanten die doorvertaling gaan maken op het gebied van category planning, buying en merchandising.”

Recent onderzoek van McKinsey & Company waarschuwt de Nederlandse retailsector – als niet tijdig wordt ingespeeld op verschillende grote trends, waaronder automatisering en buitenlandse concurrentie, dan gaan mogelijk 130.000 voltijdbanen verloren en zal de branche aan concurrentiekracht moeten inleveren.

* In september dit jaar nam Accenture de wereldwijde retailpraktijk van Kurt Salmon over. Circa 260 consultants maakten de overstap.

Nieuws

Meer nieuws over