Accenture helpt Cushman & Wakefield met Workday transformatie

25 oktober 2016 Consultancy.nl

Vastgoedadviseur Cushman & Wakefield heeft een grootschalige transformatie binnen zijn backoffice gelanceerd. De nieuwe manier van werken wordt ondersteund door Workday technologie, die zal worden geïmplementeerd door consultants van Accenture. 

Met meer dan 43.000 werknemers in 60+ landen is Cushman & Wakefield een van ’s werelds grootste commerciële vastgoed dienstverleners. Het bedrijf, dat in 1917 werd opgericht en zijn hoofdkantoor heeft in Chicago, ondersteunt klanten met advies op het gebied van vastgoedadvies, capital markets, facility services, projectontwikkeling, investment management, vastgoedverhuur, en waarderingen & taxatie. 

Om de prestaties van zijn backoffice naar een hoger niveau te tillen heeft de vastgoedadviseur onlangs een groot transformatieprogramma op poten gezet. Het target operating model voor aan aantal bedrijfsprocessen, waaronder HR, financiën en accounting, wordt gedigitaliseerd en versterkt door middel van analytics en cloud-gebaseerde diensten. “Bedrijven moeten in het huidige economische klimaat efficiënt en agile zijn om de toenemende concurrentie het hoofd te bieden. In dit programma introduceren wij financiële processen en controls van wereldklasse met behulp van technologische diensten, zodat wij in staat zijn om te innoveren en goedgeïnformeerde besluiten te maken voor onze klanten overal ter wereld”, legt Duncan Palmer uit, Cushman & Wakefield’s global Chief Financial Officer. 

Cushman & Wakefield schakelt Accenture in voor back office transformatie

Om te ondersteunen bij de transformatie heeft Cushman & Wakefield de hulp ingeschakeld van Accenture, die zal optreden als de belangrijkste implementatie consultant. De design-werkzaamheden zijn momenteel in volle gang, en de uitrol van het nieuwe model zal naar verwachting eind dit jaar worden gestart. Terry Moore, Senior Managing Director bij Accenture, geeft aan dat het een eer is om Cushman & Wakefield te ondersteunen bij “dit belangrijke wereldwijde transformatieproject”, waar hij aan toevoegt: “Door nieuwe modellen en vooraanstaande digitale en analytische capaciteiten te omarmen kan Cushman & Wakefield zijn focus op superieure dienstverlening aan klanten en nieuwe oplossingen vergroten.”

Het nieuwe model zal worden uitgerust met twee Workday-oplossingen – Workday Financial Management (FM) en Workday Human Capital Management (HCM). “Het overkoepelende Workday system biedt op een centrale plek toegang tot alle finance en personeelsdata en biedt Cushman & Wakefield de vele voordelen van de meest geavanceerde meetinstrumenten voor zijn wereldwijde business”, aldus Palmer.

Na de lancering van de nieuwe systemen, zal Cushman & Wakefield de betreffende backoffice processen outsourcen bij Accenture, een stap die volgens Palmer leidt tot lagere operationele kosten en een verbetering van de servicekwaliteit. Als de volledige transitie voltooid is, zal de vastgoedadviseur in staat zijn om effectiever in te spelen op groeikansen, en zal het de vruchten kunnen plukken van een beter gedefinieerde risk management strategie en een sterker controle raamwerk.

Nieuws

Meer nieuws over