Communicatie-expert Suzan Crijns in dienst bij Totta Research

16 september 2016 Consultancy.nl

Totta Research heeft zich recent versterkt met Suzan Crijns, die als medewerker communicatie & PR is gestart bij het marktonderzoeksbureau. Crijns deed de afgelopen vier jaar ervaring op in zowel redactioneel, communicatie als project- en producerwerk.

Suzan Crijns is in 2011 afgestudeerd aan de Hogeschool Utrecht. Reeds tijdens haar studie deed Crijns haar eerste werkervaring op als Junior Consultant bij Scompany, een studenten adviesbureau, en als communicatie-stagiair bij Mon Art Productions en Helen Dowling Instituut. Na haar studie ging zij aan de gang bij nieuwswebsite Welingelichte Kringen als webredacteur. Na anderhalf jaar was het tijd voor een nieuwe uitdaging en werd Crijns Junior Producer bij Flare Media, waar zij meewerkte aan de productie van verschillende TV-programma’s. Haar laatste professionele ervaring deed zij op bij Bureau Blanco, een design- en communicatiebureau uit Amsterdam, waar zij werkte als Junior Accountmanager / Communicatiemanager – voor zij in augustus 2015 vertrok voor een sabbatical naar Indonesië en de Filipijnen.

Suzan Crijns - Totta

Terug in Nederland is Crijns aan een nieuwe uitdaging begonnen bij Totta Research, een van de 20 grootste marktonderzoeksbureaus van Nederland. Crijns heeft zich bij het bureau aangesloten als communicatie en PR-medewerker en focust zich op alle aspecten rondom interne en externe communicatie van Totta Research. Maar ook op het gebied van vormgeving kan Crijns het bureau van dienst zijn, vertelt Bart Wichers, commercieel directeur van Totta: “Voor ons is Suzan een belangrijke aanwinst. We zien onze rol als bureau groter dan het uitvoeren van onderzoek. Onderzoek moet helpen om beslissingen te nemen en om impact te realiseren voor een organisatie. Nieuwe manieren van visualisatie helpen daarbij enorm. Suzan is zeer ervaren om inhoud te versterken met de juiste vormgeving. En die combinatie leidt tot meer impact. Dat doen we met video’s, infographics en animatiefilms bijvoorbeeld. Het is voor ons erg prettig om dit zelf in huis te hebben.” 

Crijns zelf vertelt over haar keuze voor Totta Research: “Totta is een toegankelijke organisatie die openstaat voor innovatie binnen het communicatieveld. Communicatie verandert voortdurend en vernieuwt constant. Dat is ook de reden waarom dit vak mij zo aanspreekt. Totta Research staat voor innovatie, dus daarmee sla ik mooi twee vliegen in een klap! Ik heb het geluk dat ik mijn passie voor vormgeving, illustratie en video kwijt kan in mijn functie.” Haar nieuwe werkplek en collega’s bevallen haar goed, vertelt ze. “Ik ben echt in een warm bad terechtgekomen. Ik werk samen met mensen die zoveel passie hebben voor het onderzoeksvak, vol enthousiasme en energie. Dat is heel leuk om te ervaren”, sluit Crijns af. 

Onlangs breidde Totta Research zijn data science praktijk, Totta Data Lab, uit met twee nieuwe professionals – Jesse Luk en Sabine den Daas.

Nieuws

Meer nieuws over