Rianne Wouters als MarCom specialist aan de slag bij Careffect

22 augustus 2016 Consultancy.nl

Careffect heeft Rianne Wouters aangetrokken als Marketing en Communicatie specialist. Wouters werkte hiervoor als Personeelsplanner bij Fieldmarketing bureau Veldmark. In haar nieuwe rol wordt zij verantwoordelijk voor het uitbreiden van de bekendheid van het Utrechtse adviesbureau, dat zich volledig richt op de gezondheidszorg.

Rianne Wouters studeerde Event management aan de NHTV Breda University of Applied Sciences, een studie die zij in 2014 met succes afrondde. Tijdens deze periode ontstond haar interesse voor corporate branding, online marketing en relatiemarketing, waarop Wouters besloot een NIMA B diploma te volgen en ook behaalde. In het kader van haar scriptie deed de young professional marketing afstudeeronderzoek bij Rabobank, met als onderwerp relatiemarketing. Ze onderzocht hoe de relatie met de Private Banking klant geoptimaliseerd kon worden, waarbij de focus lag op het perspectief vanuit de klant(behoefte). Verder deed ze marktonderzoek voor een leefstijl praktijk naar duurzame inzetbaarheid van medewerkers binnen organisaties.

Na afloop van haar studie kwam Wouters voor een tijdelijke opdracht bij Vergelijk.nl terecht waar ze veel leerde op het gebied van sales. Wouters: “Als Sales representative was ik verantwoordelijke voor warme acquisitie, relatiemarketing en stimuleerde ik nieuwe verkoop.” Bij fieldmarketingbureau Veldmark, waar ze tijdens haar studie werkzaam was als teamleider, ging Wouters toen fulltime aan de slag. Haar werkzaamheden bestonden uit personeelsplanning, werving en selectie van nieuwe flexwerkers, en diverse ondersteunende werkzaamheden voor projectmanagers – zoals conceptontwikkeling voor campagnes en projectcoördinatie.
Rianne Wouters - CareffectRecentelijk besloot Wouters om een nieuwe uitdaging aan te gaan en zich aan te sluiten bij Careffect, met circa twintig adviseurs een middelgroot adviesbureau dat zich volledig richt op de gezondheidzorg en zich onder meer specialiseert in kwaliteitsverbetering van processen binnen de sector. Careffect biedt advies en ondersteuning aan ziekenhuizen, GGZ-instellingen en andere instellingen in de zorg, met als doel dat deze zich kunnen richten op hun kernactiviteiten: het beter maken van patiënten en/of cliënten. Inhoudelijk levert Careffect diensten rondom projectmanagement, projectondersteuning en opleidingen.

Gevraagd naar haar motivatie om de overstap te maken naar Careffect, geeft Wouters aan: “Ik wilde mij meer verdiepen in marketing gerelateerde onderwerpen en de vraagstukken bij Careffect sluiten hier perfect op aan”. In haar nieuwe rol is ze verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van het adviesbureau. “Met passie en plezier werken aan marketing(communicatie)vraagstukken. Daar krijg ik energie van! Deze job is een nieuwe uitdaging waar ik mijn tanden in kan zetten en waarbij mijn kwaliteiten goed tot zijn recht komen”, zegt Wouters enthousiast.

Nieuws

Meer nieuws over