Innopay branchewinnaar Digitaal managementadvies bij Succesawards

10 augustus 2016 Consultancy.nl

In het kader van de Nationale Business Succes Award 2016 heeft het NBSA instituut Innopay uitgeroepen tot branchewinnaar van de Digitale Managementadviesbranche. “De specialisten van Innopay onderscheiden zich door hun grote knowhow op dit vakgebied en hun grote klant- en servicegerichtheid”, stelt de jury onder meer. Als branchewinnaar maakt het adviesbureau uit Amsterdam later dit jaar kans op de hoofdprijs, evenals op enkele sector awards, waaronder die van 'Meest innovatieve onderneming’ en ‘Beste in Zakelijke Dienstverlening’.

De Nationale Business Succes Award is een van de belangrijkste ondernemersprijzen van Nederland en is een initiatief van Het Nationale Business Succes Award Instituut. Opgericht in 2011 stelt het instituut zich onder meer ten doel om succesfactoren van bedrijven en professionals te versterken. Daartoe verbindt de organisatie onderscheidende, toonaangevende bedrijven en ondernemende professionals met elkaar en brengen actuele en relevante kennis over succesfactoren onder de aandacht via diverse communicatieplatforms en events. De ondernemersprijs is bovendien verbonden aan het RTL7 TV-programma ‘De Succesfactor’, en richt zich erop de succesvolle bedrijven – en hun succesfactoren – in het zonnetje te zetten.

Innopay branchewinnaar Digitale ManagementadviesbrancheVoor de digitale managementadvies branche is de jury van het NBSA Instituut ook voor 2016 weer op zoek gegaan naar de best presterende digitale adviesbureaus van Nederland. Voor het beoordelen van de adviesorganisaties die binnen de scope vallen keek het instituut in hoofdlijnen naar de visie, missie, strategie, werkwijze en doelstellingen van de kandidaten. Rendementsverbetering, het versterken en uitbouwen van de positie en de stuurbaarheid van de organisatie speelden eveneens een belangrijke rol. Bovendien werd gekeken naar opvallende succesfactoren, waaronder: internationalisatie, marktbenadering, interne efficiëntieverbetering, omzet-verhoging, HR-beleid, duidelijke competentie-ontwikkeling, consistente managementstijl, innovatie en productdifferentiatie. De scores per onderdeel zijn opgeteld (gewogen) en vervolgens vertaald in een eindscore. 

Als branchewinnaar / vertegenwoordiger van de Digitale Managementadviesbranche heeft de jury uiteindelijk gekozen voor Innopay – een in 2002 opgericht adviesbureau met dertig consultants in dienst. De consultants van het bureau zijn innovatie experts op gebieden waar digitale transacties een sleutelrol spelen: betalen, digitale identiteit en e-business. Innopay is van oorsprong gevestigd in Amsterdam, maar opende begin dit jaar ook een kantoor in Frankfurt, Duitsland. Als branchewinnaar maakt Innopay eind dit jaar tijdens de grote finale kans op de ‘Nationale Business Succes Award en kan daarnaast nog enkele sectorawards* in de wacht slepen, waarvoor het bureau genomineerd is.

Over de nominatie van het adviesbureau zegt de jury: “Innopay heeft zich in de loop der tijd ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf op het gebied van digitalisering, met een zeer sterke positionering. Het bedrijf heeft een grote kennis en ervaring op haar vakgebied en heeft inmiddels een uitstekende reputatie opgebouwd. Het wordt algemeen als een van de beste bedrijven gezien en weet haar grote kennis van en haar innovatieve aanpak uitstekend met elkaar te combineren, waardoor zij een zeer grote mate van tevredenheid bij haar klanten weet te bereiken.”

Innopay - Diensten

Vooral het onderscheidend vermogen van Innopay wordt door de jury benadrukt. Zo geeft deze onder meer aan: “Innopay is gespecialiseerd in het ontwikkelen van e-platforms. Het is een kennisintensieve organisatie, welke bedrijven helpt te digitaliseren. Innopay heeft tal van experts in huis op het gebied van betalen, digitale identiteit en e-business. Op de hoogte zijn van alle nieuwe ontwikkelingen en blijven innoveren in de wereld van digitale technologieën is de manier waarop het bedrijf waarde weet te creëren en uit te wisselen.” 

De jury verwijst hierbij ook naar enkele praktijkvoorbeelden: “Innopay is veelvuldig betrokken bij projecten op internationaal niveau en heeft in de afgelopen jaren een prominente rol gespeeld bij grote digitale projecten, zoals iDEAL, OV Betalen, eHerkenning en SimplerInvoicing, allemaal voorbeelden van digitale transformaties, waaraan zij heeft meegewerkt.”

Tenslotte wijst de jury op de positie die Innopay inneemt in de markt: “Innopay valt op bij de nominatiecommissie door de uitstekende reputatie die het in de branche heeft. In een markt die continu in beweging is, weet Innopay door zijn vooruitstrevende instelling uitstekend te anticiperen op de laatste nieuwe trends en ontwikkelingen en is het haar concurrenten vaak een slag voor. De Nominatiecommissie ziet in Innopay een stabiele, vooruitstrevende onderneming die naar verwachting in de toekomst nog veel successen kan behalen binnen de markt. Voor ons is Innopay in ieder geval de absolute en meer dan terechte branchewinnaar in de digitale managementadviesbranche!”

Innopay uitgelicht in De Succesfactor
Als branchewinnaar werd Innopay onlangs ook uitgelicht in de uitzending van ‘De Succesfactor’ van 31 juli 2016. In deze uitzending sprak het RTL programma met Shikko Nijland, managing partner van Innopay en Douwe Lycklama, partner en oprichter van Innopay. Zo werd ingegaan op de tweezijdigheid van de betaalmarkt, waarin zowel consumenten als winkeliers een belangrijke rol spelen bij de adoptie van nieuwe betaalmethodes. Nijland lichtte toe dat het succes van een nieuwe betaalmethode afhankelijk is van het bereik onder consumenten en winkeliers, het gemak om het te gebruiken en aan te bieden en de kosten voor beide partijen.

* Innopay maakt verder kans op de sectorawards: ‘Beste in ICT’, ‘Beste in Zakelijke Dienstverlening’ en ‘Meest Innovatieve onderneming’.

Nieuws

Meer nieuws over