Accenture koopt Maglan en neemt belang in IMJ Corporation

04 augustus 2016 Consultancy.nl

Accenture heeft in de afgelopen maanden wereldwijd twee grote overnames afgerond. In Israël heeft het bureau cybersecurity specialist Maglan overgenomen, terwijl het in Japan een meerderheidsbelang heeft genomen in IMJ Corporation, een digitaal consultancybureau met circa 600 professionals in dienst.

Maglan Information Defense & Intelligence Group werd opgericht in 1998 en heeft zijn hoofdkantoor in Tzur Yigal, Israël. Voor de Europese markt heeft het bureau een uitvalsbasis in Milaan, Italië. Maglan verleent cybersecurity diensten aan zowel private organisaties als overheden. Deze diensten variëren van onder meer network intelligence, informatiebeveiliging en cyber warfare tot audits, consultancydiensten, en computer forensics.

Met de overname van Maglan heeft Accenture zijn expertise op het gebied van cybersecurity aanzienlijk weten te versterken. De concurrentie tussen verschillende consultancybedrijven in dit segment wordt alsmaar heviger, en de overname vormt een belangrijke stap voor Accenture om zijn rivalen voor te blijven. Bovendien dient de overname als een verdere boost voor de positionering van Israël als een broedplaats voor cybersecurity innovatie, en als een uitbreiding van het aanbod voor klanten, door de toevoeging van de specialistische tools en werkwijzen van Maglan.

Accenture koopt Maglan

Het cybersecurity bedrijf wordt opgenomen in Accenture’s Cyber Fusion Centre in Israël, dat onderdeel uitmaakt van een breder netwerk van dergelijke centra. Met dit netwerk wil Accenture zijn klanten een ‘one-stop-shop’ bieden voor hun behoeftes op het snijvlak van strategie en security consulting.

“Standaardoplossingen zijn niet meer afdoende om de steeds verder uiteenlopende en heftigere cyberaanvallen tegen te houden”, vertelt Omar Abbosh, Chief Strategy Officer van Accenture. “We zullen het security probleem moeten oplossen vanuit het perspectief van de hacker. Om die reden zijn we actief aan het experimenteren met zeer gedifferentieerde benaderingen voor cyberaanvalsimulatie, threat modelling, cyber investigations en security risk advisory diensten. Met deze overname zijn wij nu in staat om onze diensten verder op maat te maken voor de veranderlijke securitybehoeften van onze klanten.” 

IMJ Corporation (IMJ) werd opgericht in 1996 en gevestigd in Tokio, Japan. Het bedrijf voorziet klanten van diverse digitale oplossingen, waaronder strategic planning, data analytics en web integration diensten in het digitale marketing landschap. Bovendien is het bedrijf zeer bedreven in het opzetten van digitale marketingcampagnes en het verbeteren van de klantervaring door middel van digitale oplossingen. Het bedrijf wordt geleid door Shinji Takeuchi, en heeft bijna 600 professionals in dienst.

Accenture Interactive + IMJ Group

Accenture heeft onlangs een meerderheidsbelang in IMJ genomen. Volgens het consultancykantoor versterkt de gedeeltelijke overname de positie van Accenture Interactive in de Japanse markt. De twee bureaus zullen gaan samenwerken om end-to-end digitale marketingdiensten aan te gaan bieden, waarin digitale technologie gecombineerd wordt met consultancydiensten.

“De digitale diensten die wij bieden spelen een belangrijke rol in het voortdrijven van de transformaties van onze klanten. Daarnaast stelt het hen in staat om binnen hun organisatie groei te realiseren. De rol die digitale marketing kan spelen om klantervaringen te verbeteren door middel van creativiteit en innovatie wordt tegenwoordig in het digitale tijdperk alleen maar groter”, vertelt Atsushi Egawa, country Managing Director van Accenture in Japan. “Accenture blijft wereldwijd zijn vermogen op het gebied van digitale marketing uitbreiden. Door ons unieke vermogen in te zetten zal Accenture superieure digitale diensten kunnen blijven bieden aan klanten, terwijl wij samen werken met de leidende spelers in ons ecosysteem.”

Nieuws