Consultancy praktijk van BiZZdesign gaat verder als Bvolve

04 juli 2016 Consultancy.nl

Dienstverlener BiZZdesign heeft zijn consultancydiensten ondergebracht in een aparte business unit. Onder de bedrijfsnaam Bvolve gaan de circa 40 medewerkers van het bureau klanten helpen met onder meer businessmodel innovatie, digital transformatie, procesmanagement en enterprise architectuur vraagstukken. 

BiZZdesign is in 2000 opgericht door Henry Franken, Harmen van den Berg en Harm Bakker als een spin-off van R&D-instituut Novay. De lancering maakte onderdeel uit van een groot onderzoeksproject* gericht op het ontwikkelen van kennis en kunde op het gebied van procesmanagement. De afgelopen 16 jaar is het bedrijf, in Nederland gevestigd in Enschede en Amersfoort, uitgegroeid tot een internationale dienstverlener in de Business Process Management en Enterprise Architecture markt. BiZZdesign helpt opdrachtgevers met consultancy- en implementatiediensten, trainingen** en oplossingen – tot de klantenkring behoren meer dan 1.000 organisaties verspreid over zes continenten.

Nieuwe organisatiestructuur

Vorige maand maakte het management bekend dat zij besloten hebben om een nieuwe organisatiestructuur in te voeren. De softwaretak van BiZZdesign – die zich richt op zijn eigen ‘BiZZdesign Enterprise Studio’ oplossingenaanbod – blijft onder dezelfde naam opereren, terwijl de consultancy en academy activiteiten worden voortgezet onder een nieuw label: Bvolve. De bedrijfsnaam is ontstaan uit de combinatie van de twee Engelse woorden: ‘evolution’ en ‘involvement’, waarmee het bureau wil uitstralen dat het organisaties helpt met het inspelen op veranderingen in de markt op een manier die niet alleen deskundig, maar ook persoonlijk is.Consultancy praktijk van BiZZdesign gaat verder als Bvolve

Bvolve richt zich volgens Gilbert Alicaris, die samen met Roderick Schreuder het MT vormt, op wat hij ‘transformatiekracht’ noemt – een containerbegrip voor de verzameling diensten en oplossingen die nodig zijn om organisaties de transformatie naar een toekomstbestendig business model te laten maken. “Wij leveren diensten waarmee strategie, transformaties en de dagelijkse operatie verbonden worden. Hiermee worden ambitieuze doelen realiteit met maximaal draagvlak”, aldus Alicaris. Bovendien heeft de adviesfirma verschillende speciale proposities ontwikkeld, zoals De Digitale Waardeketen (van innovatie naar executie), Application Portfolio Management (aanpak voor end-to-end life cycle management voor applicaties) en Multi-Track Strategie Implementatie (vertalen van strategische doelen naar een veranderportfolio).

Bvolve zal met haar Academy een uitgebreide verzameling trainingen gaan aanbieden. Het curriculum bevat trainingen op traditionele gebieden als Business Process Management, Enterprise Architecture, Lean en Enterprise Data Management, maar zal ook opkomende thema’s als digitalisering, innovatie en wendbaarheid omvatten.

Bvolve opereert vanuit het BiZZdesign kantoor in Amersfoort. Klanten en stakeholders zijn reeds op de hoogte gebracht via een mailing, en in september wordt de lancering van Bvolve gevierd met een groot klantevent. Op dat moment zal Alicaris ook meer uitweiden over het nieuwe merk en de koers voor de komende jaren.

* In 1996 lanceerde Novay (destijds het Telematica Instituut) samen met verschillende partners, onder wie IBM en ING, het zogeheten ‘Testbed’ project, een groot onderzoeksproject met als doel modelmatige verandering van bedrijfsprocessen. Tijdens het project werden professionele modellen en gestructureerde methoden ontwikkeld om gecontroleerd en bestuurbaar processen te verbeteren. Het bleek een groot succes, waardoor bij afronding van het project werd besloten om de kennis en diensten te bundelen in BiZZdesign.

** BiZZdesign Academy is met meer dan 3.000 cursisten per jaar een van de grotere opleidingsinstituten voor Business Process Management en Enterprise Architecture in Nederland.

Nieuws