Gerben Boot aan de slag bij marktonderzoeksbureau TNS NIPO

14 juli 2016 Consultancy.nl

Marktonderzoeksbureau TNS NIPO heeft Gerben Boot per 1 juni 2016 benoemd tot Client Service & Innovation Director. Boot werkte hiervoor voor TravelBird, en is daarnaast nog actief als ondernemer.

Gerben Boot heeft meer dan tien jaar werkervaring in digital en e-commerce. Na het behalen van zijn Master in Algemeen Management aan de Nyenrode Business Universiteit begon hij zijn loopbaan bij Nedstat, een Amsterdams ICT-bureau gespecialiseerd in web analytics. Na een aantal jaren als Accountmanager gewerkt te hebben verhuisde Boot in 2010 naar Zweden om vanuit Stockholm leiding te geven aan de uitbreidingsplannen van Nedstat (in september 2010 overgenomen door comScore) in Scandinavië.

Boot werkte meer dan vijf jaar voor comScore in Zweden aan grote digitale verbetertrajecten voor klanten als Sanoma, JP/Politikens Hus, Ericsson en Schibsted, waarbij de focus lag op het verbeteren van hun online- en omnichannel-resultaten. Eind 2014 keerde hij terug naar Nederland om aan de slag te gaan bij TravelBird, een website die zich richt op dagaanbiedingen in de reiswereld. Bij de scale-up uit Amsterdam bekleedde Boot de functie van Director Partnerships, een rol die hij tot eind vorig jaar uitoefende.

Gerben Boot - TNS Nipo

De afgelopen maanden heeft Boot samen met twee compagnons, studiegenoot Jorn de Koning en Martijn Stalenhoef, gewerkt aan een startup in de zorgmarkt: Boekzorg.nl. Met het platform willen ze het consumenten woonachtig in de regio Utrecht makkelijker maken om afspraken te maken met zorgverleners, waaronder huisartsen, fysiotherapeuten en tandartsen. “Hoe gemakkelijk ik via sites als Iens of Couverts restaurants kan beoordelen en vergelijken én een tafeltje kan boeken, des te lastiger is dit in de zorg”, aldus Boot. Eerder dit jaar behoorde Boekzorg.nl nog tot een van de zes deelnemers van de negende editie van het startup-programma "Pressure Cooker" van UtrechtInc.

Zijn ervaring bij multinational comScore en binnen de startup-scene neemt Gerben Boot nu mee naar TNS NIPO, het op een na grootste marktonderzoeksbureau van ons land. Boot: “Bij TNS NIPO ben ik ‘weer terug’ in de insights wereld, een prachtige uitdaging waar ik erg naar uitzie. Bedrijven en klanten betere beslissingen helpen nemen door ze te voorzien van de juiste inzichten: op dat gebied zie ik een hoop kansen voor TNS NIPO. Met behulp van het vele talent binnen TNS NIPO én de grote innovatieslagkracht van grote moederbedrijf Kantar, help ik graag om hier nog meer versnelling en innovatie in te brengen.” 

Gerben Boot woont met vrouw en kinderen in Loenen aan de Vecht.

Nieuws

Meer nieuws over