Strategy Masterclass van Simon-Kucher positief ervaren door studenten

14 juni 2016 Consultancy.nl

Afgelopen maand organiseerde Simon-Kucher & Partners, een internationaal consultancybureau met een Nederlands kantoor in Amsterdam, een Strategy Masterclass. De inhousedag werd door de studenten als zeer positief ervaren en beoordeeld met een 9,2.

De laatste jaren heeft Simon-Kucher & Partners, ondanks de moeilijke crisisjaren, continue groei weten te realiseren. Vorig jaar brak de adviesfirma voor het eerst door de omzetgrens van €200 miljoen, en voor dit jaar verwacht het internationale consultancybureau een omzet van ongeveer €240 miljoen. Simon-Kucher heeft wereldwijd zo’n dertig kantoren, waaronder een in Nederland. De vestiging in Amsterdam werd geopend in 2008 en is sindsdien gestaag gegroeid naar een team van meer dan dertig consultants.

Om te voldoen aan de groeiende vraag naar haar diensten is Simon-Kucher Nederland continu op zoek naar nieuwe consultants. Ter ondersteuning van zijn zoektocht naar nieuw talent, organiseerde het adviesbureau vorige maand (19 mei 2016) een Strategy Masterclass voor studenten. Zo’n twintig jonge talenten van verschillende universiteiten reisden donderdag 19 mei af naar het Amsterdamse kantoor van Simon-Kucher om te ervaren hoe het is om in strategy consulting te werken, en kennis te maken met het bureau en consultants.

Strategy Masterclass van Simon Kucher & Partners

De middag werd afgetrapt door partner Hong-May Cheng, die een bedrijfspresentatie gaf en meer vertelde over het businessmodel en de dienstverlening van het bureau. Na deze introductie nam een senior consultant de studenten mee in een typisch project, van probleemstelling tot de oplossing.

Nadat de studenten de mogelijkheid kregen om vragen te stellen over hoe het is om als consultant bij Simon-Kucher te werken, gingen ze aan de slag met een case study. De case study ging over de introductie van de nieuwe Tesla model 3 in Nederland. De studenten werden op de proef gesteld waarbij zij hun analytische, creatieve en teamwork skills moesten tonen. Het doel was om, in de korte tijd die ze hadden, in teams zowel het optimale prijspunt als de marketing & sales strategie te bepalen voor de introductie van de Tesla model 3 in Nederland. De uitgewerkte plannen werden uiteindelijk gepresenteerd aan het (fictieve) bestuur van Tesla.

De reacties van studenten over de dag waren zeer positief. Gemiddeld beoordeelden zij de dag met een 9,2. De studenten gaven daarbij aan vooral de actualiteit van het onderwerp van de case te waarderen. Na afloop van de case study werd de Strategy Masterclass afgesloten met een borrel en diner bij strand Zuid. Hier kregen de studenten de kans om nog meer consultants van Simon-Kucher te ontmoeten en hun overgebleven vragen te stellen onder het genot van een hapje en drankje. De dag werd door de studenten ervaren als “energiek, inspirerend en open”. Daarnaast werd door studenten opgemerkt: “fijn dat alle consultants zo benaderbaar en open waren” en “de specialisatie en internationale kansen binnen Simon-Kucher spreken mij zeker aan”.

Nieuws

Meer nieuws over