Nieuwe website en tagline voor consultancybureau JBR

31 mei 2016 Consultancy.nl

Medio mei lanceerde JBR, een adviesbureau uit Zeist dat zich richt op strategie, corporate finance en restructuring, een nieuwe website. Na zo’n 6 jaren gewerkt te hebben met de eerdere versie van de website, was het volgens Iemke Imhof, Manager Bedrijfsvoering bij JBR, “de hoogste tijd voor een verfrissende nieuwe site”, waarmee aan de moderne eisen van online surfen tegemoet wordt gekomen. Om meer te weten te komen over het nieuwe online visitekaartje van JBR, stelde Consultancy.nl vier vragen aan Imhof.

Gefeliciteerd met de nieuwe website. Wat zijn de belangrijkste verbeterpunten ten opzichte van de oude site?
Bedankt, wij zijn er ook heel blij mee. De nieuwe website laat duidelijker onze propositie zien, en sluit ook qua uitstraling goed aan bij wie we zijn. De site geeft een compleet beeld van onze medewerkers en de transacties en casussen die we hebben gedaan. Daarnaast is de website eigentijds, compatible voor alle devices en maakt gebruik van de sociale media.

Het lanceren van een nieuwe website komt in de regel met de nodige uitdagingen, vooral in een business waar de inhoudelijke content (o.a. diensten, cases en transacties) sterk afhankelijk is van consultants die het al hartstikke druk hebben. Hoe is de nieuwe website qua design en proces tot stand gekomen?
De site is een product van het hele kantoor. We zijn begonnen om terug te gaan naar de kern: de identiteit van JBR. Sorpasso (marketing en communicatiebureau, red.) heeft haar naam (inhaalmanoeuvre) eer aangedaan en heeft ons daarin begeleid met een aanpak van ‘korte klappen’, intensieve briefing, kernpropositie en creatieve vertaling ervan. Partners, consultants, research en ondersteuning hebben vervolgens enthousiast hun steentje bijgedragen in de totstandkoming en uitwerking. Zij hebben verantwoordelijkheid genomen en hebben de regie gevoerd op consistentie en zorgvuldigheid. De energie, professionaliteit en passie van onze mensen voor JBR zie je dan ook terug in die inhoud.

Nieuwe website JBR

Tegelijkertijd met de restyling introduceerde JBR ook een nieuwe tagline, ‘Good thinking’. Wat schuilt achter deze nieuwe tagline?
“Good thinking” staat voor: waar huur je JBR voor in. JBR kent de dilemma’s van onze klanten door onze kennis van de sectoren, de combinatie van strategie en corporate finance. We helpen onze klanten in de onderbouwing en fundering van hun keuzes. Bij JBR huur je denkkracht en creativiteit in voor duurzame oplossingen: ‘Good thinking’. 

Tot slot, een website is slechts een onderdeel uit de bredere marketing mix van JBR. Wat kunnen we nog meer verwachten op marketing gebied de komende periode?
Met de keuze om eerst onze kernpropositie te maken, kunnen we nu onze marketing mix uitrollen in de corporate identity: dat zie je terug in onze rapporten, presentaties, onze huisstijl maar ook in de onderwerpkeuzes voor de Ronde Tafels, relatie-evenementen zoals de IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam) en het Nieuwjaarsconcert als in de publicaties en blogs. 

Nieuws

Meer nieuws over