LAKRAN organiseert Purchase to Pay Innovation Experience

19 mei 2016 Consultancy.nl

Op 25 mei 2016 organiseert LAKRAN, een inkoopspecialist uit Arnhem, de Purchase to Pay Innovation Experience. Het event richt zich op de rol van innovatie en technologie in het inkoopdomein en valt samen met het 10-jarig jubileum van het bureau.

De afgelopen jaren treden er grote veranderingen op binnen het procurement operations vakgebied. De opkomst van Purchase to Pay (P2P), technologische veranderingen en digitalisering zorgen ervoor dat processen veranderen en vaak sneller worden. Om inzicht te krijgen in de verbeteringen van het proces wordt bijvoorbeeld het gebruik data analytics steeds belangrijker. Dit leidt onder meer tot een verbetering van de transparantie in procurement operations – een vereiste verbetering bleek een jaar geleden uit onderzoek. Tegelijkertijd maakt de ontwikkeling van cloud-technologie het opslaan en bewaren van data efficiënter en versoepelt deze technologie de samenwerking met ketenpartners en stakeholders.

Veel mensen hebben wel eens van deze nieuwe technologische buzzwords gehoord. Maar niet iedereen heeft een beeld van de invloed die deze kunnen hebben op traditionele procurement processen – van aanvragen tot bestellen en van bestellen tot betalen. Om managers en professionals uit het procurement operations vakgebied (en natuurlijk hun finance en IT collega’s) een beter beeld te geven van de implicaties van technologische veranderingen en hen te introduceren met ‘de inkoop van morgen’, organiseert inkoopspecialist LAKRAN Procurement Professionals op 25 mei de Purchase to Pay Innovation Experience.

Purchase to Pay Innovation Experience

Purchase to Pay Innovation Experience
De P2P Innovation Experience vindt plaats op landgoed Groot Warnsborn in Arnhem, tevens de vestigingsplaats van LAKRAN. Het is de eerste editie van het evenement, waarin het inkoopadviesbureau vanuit zijn kennisleiderschap op procurement operations gebied een licht werpt op de grote (toekomstige) veranderingen binnen het vakgebied. Over de reden om het evenement te organiseren vertelt Doede van Haperen, oprichter van LAKRAN en dagvoorzitter voor het evenement: “Omdat wij ons al jaren over twee zaken verbazen hebben wij het heft maar eens in eigen handen genomen. Inkoop-evenementen gaan zelden over operations, terwijl de digitalisering van de maatschappij daar het verschil in inkoop succes gaat maken, en inkoop-evenementen zijn meestal enkel ingericht op ‘zenden’, terwijl het samen doen en nadenken over nieuwe dingen zo leuk is.”

Het dagprogramma bestaat uit een plenair gedeelte en verschillende keuze-onderdelen op het midden van de dag. Na de opening van het evenement door Van Haperen wordt door LAKRAN een openings-keynote verzorgd. Vervolgens start het keuze-programma met keynote-presentaties van vier sprekers van internationaal formaat, Innovation Games en programmaonderdeel ‘In gesprek met…’. Tijdens Innovation Games kunnen bezoekers in aanraking komen met nieuwe technologische ontwikkelingen op het gebied van onder meer Big Data, User Experience en Internet of Things. Het laatste keuzeonderdeel biedt de aanwezige inkoopprofessionals de mogelijkheid in gesprek te gaan met ervaringsdeskundigen op het gebied van innovatie-implementatie, maar ook met mensen die de dupe zijn geworden van bepaalde inkoop-innovaties.

Na afloop van de keuze onderdelen wordt het evenement plenair voortgezet met een afsluiting en een netwerkborrel. Om de P2P Innovation Experience tot een succes te maken heeft LAKRAN een aantal partners aangetrokken. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Synertrade, Esize en Coupa, drie leveranciers van inkoopsoftware; ICreative, een IT-consultancybureau uit Ede dat zich specialiseert in inkoop, facturatie en informatiemanagement; en ook branchegenoot Adjust Consulting, een inkoopadviesbureau uit Amstelveen.

Nieuws