Sacha Muller versterkt SparkOptimus als Senior Manager

18 mei 2016 Consultancy.nl

Snelgroeiend digitaal consultancybureau SparkOptimus heeft een nieuwe ervaren professional aan het team toegevoegd. Sacha Muller, voormalig manager bij bol.com en voorheen werkzaam bij McKinsey & Company, is onlangs als nieuwe Senior Manager aangesteld en richt zich in haar rol vooral op digitale strategie en innovatie.  

De afgelopen jaren heeft SparkOptimus, gestuwd door de vraagexplosie naar digitale consultancydiensten, een snelle groei doorgemaakt. Telde het Amsterdamse consultancykantoor, dat zich specialiseert in digitale groei en transformaties, zo’n twee jaar geleden nog circa twintig medewerkers, zo werken er momenteel bijna vijftig professionals. En ook voor de komende twaalf maanden zet SparkOptimus in op verdere groei en is het kantoor momenteel op zoek naar talentvolle senior digitale consultants

Een van de recente senior aanwinsten bij SparkOptimus is Sacha Muller, een professional met ruime strategy consultancy ervaring binnen vooral de retail en hightech sectoren. Die ervaring deed ze vooral op bij McKinsey & Company in Brussel en Amsterdam, waar ze ruim zes jaar werkte, eerst als Communicatiespecialist en in haar laatste rol als Senior Associate. Alvorens haar loopbaan bij McKinsey te starten behaalde Muller een Master in Germaanse Taal- en Letterkunde en een Master in Internationaal en Europees Recht aan de Vrije Universiteit Brussel en een MBA aan Columbia University in New York. Het was vooral daar dat haar interesse in digitale innovatie, met name in media en retail, werd gewekt.

Sacha Muller - SparkOptimus

Die interesse in digital deed Muller onlangs besluiten om zich aan te sluiten bij SparkOptimus, waar zij is aangesteld als Senior Manager. Muller maakt de overstap van bol.com, waar ze de afgelopen drie jaar werkte en onder andere fungeerde als rechterhand van Daniel Ropers* en verantwoordelijk was voor Corporate Development. De afgelopen anderhalf jaar gaf Muller als Category Manager leiding aan de Cooking, Dining & Houseware unit van bol.com. Voorafgaande aan haar rol bij het e-commercebedrijf werkte Muller als fusie- en overnamespecialist in het M&A-team van Ahold, waar zij naast de acquisitie van bol.com (door Ahold, in 2012, red.) werkte aan de overname van tachtig winkels van Jumbo-C1000 en de verkoop van ICA Zweden.

In haar nieuwe rol bij SparkOptimus komen, volgens Muller zelf, haar passie voor strategie, online innovatie en problem solving bij elkaar. “Bij SparkOptimus hoop ik het verschil te kunnen maken voor klanten door strategisch inzicht te combineren met een goed ontwikkeld gevoel voor pragmatiek”, aldus Muller, die zich als Senior Manager vooral richt op het snijvlak van digitale strategie, innovatie en business development.

* Ook Daniel Ropers, de CEO van Nederlandse e-commercespeler bol.com, startte in 1997 zijn carrière bij McKinsey & Company als Management Consultant (Fellow). Begin dit jaar verbond Ropers zich als mentor aan het ondernemersplatform NLGroeit.

Nieuws

Meer nieuws over