Conclusion Digital: het full circle digitaal bureau van Conclusion

04 mei 2016 Consultancy.nl

Een interview met Sander Appel, Guus van de Mond en Jeroen Borst van Conclusion Digital. Het digitaal en creatief bureau helpt organisaties een antwoord te formuleren op de snelle opmars van digitale startups en disruptors en ondersteunt hen met het implementeren van digitale transformaties. “We zijn op ons best als we oude businessmodellen ombouwen voor nieuwe doelgroepen.”

Door de opkomst van digitale startups raken traditionele bedrijfsstrategieën snel achterhaald. “Het is begrijpelijk dat veel bedrijven worstelen met de huidige disruptie”, vertelt Jeroen Borst, directeur van Conclusion Digital*. “Als je al decennia hetzelfde doet, is het lastig om je denkpatroon te doorbreken. Daarvoor heb je een partij nodig die met een frisse blik naar je erfgoed en je klantendatabase kan kijken: Conclusion Digital dus. We zijn op ons best als we oude businessmodellen kunnen ombouwen voor nieuwe doelgroepen. Als full circle digital agency zijn we in staat een digitale transformatie op gang te brengen en daarmee een merk, dienst, product of organisatie nieuwe relevantie te geven.”

Klantreis
Conclusion Digital verwerpt het idee van ‘in één keer raak’ en omarmt juist de filosofie van agile startups. “We werken met een cyclus van ontwerpen, bouwen, implementeren en leren via gebruikersinteractie”, zegt creatief directeur Sander Appel. “In dit proces stemmen we creativiteit en user data zodanig op elkaar af, dat we over alle kanalen heen uiteindelijk de beste user experience creëren. Zodat individuele gebruikers de content en producten zien die het beste bij hen passen.”

Vanaf het begin werkt Conclusion Digital nauw samen met een opdrachtgever. “Op het moment dat wij een site, applicatie of campagne opleveren, begint ons verhaal pas echt”, zegt Appel. “Onze kracht is juist dat onze dienstverlening dan gewoon verder gaat. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat ons platform bij een opdrachtgever geborgd wordt, zodat zijn conversie echt verbetert.”

Flexibiliteit
Nu de markt sneller verandert, moeten ook bedrijven hun digitale marketing steeds bijsturen. Borst voorziet dan ook dat grote IT-projecten passé zijn. “De markt verschuift naar kortere projecten in een wendbare, flexibele omgeving. Kleine investeringen, liefst in de cloud en met slimme tools, kunnen de customer experience aantoonbaar verbeteren. Ook daarom streven we naar een partnerschap met opdrachtgevers. Als we zijn doelgroep al door en door kennen, werpt zo’n investering meteen zijn vruchten af.”

Conclusion Digital werkt vanuit drie locaties. Het kantoor in Amsterdam is gespecialiseerd in digital marketing, dat in Utrecht in business en productivity applications waarmee bijvoorbeeld de klantinteractie direct verwerkt kan worden. Heerlen is een satellietvestiging waarmee een aantal grote klanten in de regio Zuid-Limburg bediend worden.

Onlangs trad Conclusion Digital toe tot Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging en kennisorganisatie van digitale bureaus in Nederland.

* Conclusion Digital is begin dit jaar ontstaan uit de fusie tussen Basket Builders en ICT Projects.

Nieuws

Meer nieuws over