Deloitte Digital opent studio in Edinburgh, derde in UK

15 april 2016 Consultancy.nl

Deloitte Digital zette onlangs zijn wereldwijde uitbreiding verder voort met de opening van een nieuwe studio in Edinburgh. Met de studio speelt Deloitte Digital in op de lokale vraag naar gecombineerde technologische, creatieve en consultancy-expertise, en biedt daarnaast een ‘greenhouse’ ruimte waarin de expertise van klanten met die van de digitale praktijk zelf kan worden uitgewisseld.

Deloitte Digital kreeg onlangs veel aandacht in de media toen zij het Amerikaans creatief digitaal bureau Heat overnamen. De studio van Deloitte, die consulting combineert met creative en technology dienstverlening, werd opgezet in reactie op de groeiende vraag in de markt naar een all-in-one oplossing waarmee aan de veranderende behoeftes van klanten voldaan kan worden. Sinds zijn oprichting in 2012 is Deloitte Digital flink gegroeid; tegenwoordig heeft de praktijk volgens AdAge een omzet van ruim $1,5 miljard en een kernteam van circa 6.000 werknemers, actief in meer dan honderd landen. In het Verenigd Koninkrijk telt het personeelsbestand van Deloitte Digital ruim 1.700 werknemers, werkzaam vanuit Londen en Belfast.

Ook in Schotland is ondertussen de vraag naar technologische oplossingen met een creatief design gestegen, in zowel de publieke als private sector. Steeds meer bedrijven en organisaties willen hun dienstverlening aan burgers en klanten stroomlijnen in mooi vormgegeven omgevingen, evenals gebruik maken van de mogelijkheden tot efficiencywinst door het implementeren van digitale oplossingen.

Om in te spelen op deze vraag heeft Deloitte Digital besloten de Schotse markt te betreden met een nieuwe studio in Edinburgh. In de komende vijf jaar wil het bureau zijn personeelsbestand in de regio uitbreiden tot zo’n zeventig werknemers. Bovendien opent Deloitte Digital een zogenaamde ‘greenhouse’ ruimte waar zakelijk inzicht, technologische vaardigheden en creatief vermogen samenkomen om klanten te helpen met het ontwikkelen van “disruptieve, innovatieve en transformationele oplossingen”, aldus het bureau. Deloitte is inmiddels volop aan het werven in de Schotse hoofdstad.

“Klanten komen bij ons met hun uitdagingen, en wij helpen hen vervolgens met het opnieuw vormgeven van hun toekomst. Voor ons gaat het over veel meer dan alleen ‘digitaal zijn’, het gaat om de manier waarop we digital gebruiken om betrokkenheid, voorkeuren en loyaliteit bij klanten op te wekken en hoe we gedrag, diensten en organisaties transformeren”, zegt Angela Mitchell, Partner bij Deloitte en Local Public Services Lead voor het Big Four kantoor in Schotland. “Om dat te bereiken hebben bedrijven een ander soort partner nodig – een partner die het traditionele model doorbreekt waarin creativiteit, tech, en diensten nog van elkaar gescheiden zijn. Deloitte Digital is een nieuw model aan het creëren – wij zijn zowel een digitaal bureau als een adviesbureau”, besluit Mitchell.

Nieuws

Meer nieuws over