Adviesbureau KplusV lanceert nieuwe huisstijl en website

25 maart 2016 Consultancy.nl

Vorige week kondigde KplusV, een adviesbureau met kantoren in Arnhem en Amsterdam, aan dat het een nieuwe huisstijl en website heeft ontwikkeld. Deze nieuwe branding sluit naar eigen zeggen veel beter aan op de identiteit van het bureau. Om meer te weten te komen over de rebranding stelde Consultancy.nl enkele vragen aan Desirée van Steenveldt, communicatiemanager bij KplusV.

Gefeliciteerd met de nieuwe huisstijl. Wat gaf de aanleiding voor de rebranding?
In het 33-jarig bestaan van KplusV zijn we geëvolueerd van een klassiek organisatieadviesbureau naar een adviesbedrijf dat innovatieve oplossingen voor actuele maatschappelijke en economische vraagstukken creëert. Onze kracht zit 'm in het bedenken, verbinden en doen. Waarbij wij ons richten op drie doelgroepen: publieke organisaties (zoals gemeenten, provincies en zorginstellingen), bedrijven (van start-ups tot gevestigd mkb) en publiek-private samenwerkingen. Wij vonden dat onze oude huisstijl onvoldoende aansloot bij onze identiteit en herkenbaarheid in de markt.

Hoe is de nieuwe huisstijl tot stand gekomen?
We zijn intern gestart met verschillende strategische sessies. Vragen als 'Wie zijn we? Wat maakt ons uniek? Wat kenmerkt ons? En waar zijn we van?' hebben we gezamenlijk beantwoord. Hierna hebben we onze antwoorden getoetst in de markt. Link Design uit Amsterdam heeft ons in dat proces begeleid en de creatieve vertaalslag gemaakt naar onze nieuwe huisstijl. De nieuwe site hebben we samen met In10 uit Rotterdam ontwikkeld.

In een markt die bekend staat om zijn terughoudende marketing, valt het logo van KplusV op, onder meer door de kleuren en lijnen. Welke gedachte zit hierachter?
Onze diversiteit en complementariteit in expertise is vertaald naar kleurrijkheid. Tegelijkertijd zit er eenheid in de huisstijl door consequent gebruik van het lijnenspel: we zijn één team. De kracht van verbinding zie je terug in de patronen die over elkaar liggen: wij verbinden het vraagstuk van onze opdrachtgever met onze innovatieve oplossing. Ook in de schrijfwijze van onze merknaam komt door de plus de verbinding met onze opdrachtgevers terug. Wij zien het verschil én maken het verschil. Dat is onze plus.

Jullie hebben ervoor gekozen om de verschillende expertisethema's elk een eigen kleur te geven. Kun je hierover meer vertellen?
KplusV focust zich op een aantal maatschappelijke en economische thema's en de crossovers daartussen: Sociale economie, Transformatie publieke organisaties, Duurzame economie en leefomgeving, Ecosystemen en publiek-private samenwerking, Financieren en Ondernemen, innoveren en groeien. Elk thema heeft zijn eigen kleurstelling die je terugziet op de website. Zo herken je onze expertise – verpakt in artikelen, cases en whitepapers – binnen elk thema.

Tegelijk met het logo en de huisstijl is de website in een nieuw jasje gestopt. Wat zijn volgens jou de grootste verbeterpunten voor bezoekers?
Sneller toegang tot onze kennisdossiers, die we thematisch geordend hebben. Hierdoor hebben onze doelgroepen een compleet overzicht van hoe KplusV hen kan helpen bij het oplossen van maatschappelijke en economische vraagstukken. Eenvoudigere navigatie, betere usability. De website is uiteraard responsive, zodat deze ook op tablet en mobiel goed leesbaar is. Daarnaast is de site veel eigentijdser; het oog wil tenslotte ook wat.

Tot slot, hoe zijn de reacties geweest op de nieuwe huisstijl en website?
Heel positief. Reacties die ik ontvangen heb, variëren van 'eigentijds, kundig, menselijk' tot 'prachtige lay-out, dynamisch, fris, informatief en toegankelijk'. Daar kan ik natuurlijk alleen maar heel trots op zijn.

Nieuws

Meer nieuws over