Lodewijk Gimberg over zijn move naar The Brown Paper Company

30 augustus 2011 Consultancy.nl

Waarom ben je bij The Brown Paper Company komen werken?
“Ik zocht een uitdagende omgeving waarin ik mijn ambities waar kan maken. Een omgeving met mensen om me heen met dezelfde drive die elkaar naar een steeds hoger niveau tillen. Ik zoek afwisseling in wat ik doe. Eigen sales opzetten, bouwen aan klantrelaties, mooie projecten doen met aansprekende resultaten. Heb een drive om te ondernemen, te bouwen aan een mooie club. Kortom, vanwege de steile leercurve, mens- en resultaatgerichtheid en het enthousiasme!”

Hoe waren jouw eerste maanden?
“Hectisch en enerverend. De eerste maanden waren een sprong in het diepe. Ik liep al snel op twee projecten in verschillende branches mee. Het was gelijk vol aan de bak en een prima gelegenheid om me de werkwijze van The Brown Paper Company (BPC) eigen te maken. Kon meedraaien met een aantal ervaren collega’s. De open cultuur was wel wennen. Feedback is stevig en gericht op beter worden in wat we doen.“

Wat was anders dan je dacht in positieve en negatieve zin?
“Ontwikkelingen gaan hier heel hard. Van jezelf, bij de klanten. Je kan veel ondersteuning van collega’s krijgen, zeker als je er naar op zoek gaat. Wel wennen was de overstap naar het ondernemersmodel en de verantwoordelijkheid die dit bij jezelf legt. Het is een transparante constructie en je bent snel op jezelf aangewezen.”

De manier van denken binnen The Brown Paper Company is anders dan bij het gemiddelde bedrijf. Wat vind jij van deze werkwijze en welke effecten heeft dit op je handelen?
“De werkwijze van BPC past bij je of niet. Vooraf hierover praten met verschillende mensen en eerlijk zijn (vooral naar jezelf). Heb zelf goed nagedacht over de aanpak en het model, heeft op iedereen andere uitwerking. Wat doe je als je op de bank komt te zitten? Hoe ondernemend ben je als het er echt op aankomt? “

Wat wil je nog meer vertellen?
“Er ligt een wereld vol kansen bij BPC, kansen om jezelf te ontwikkelen als consultant, veel en intensief met klanten bezig te zijn, helpen een business te bouwen.”

Nieuws

Meer nieuws over