Rebranding voor A.T. Kearney, Nathan Burgers licht toe

07 december 2012 Consultancy.nl

A.T. Kearney heeft zijn internationale branding vernieuwd. De nieuwe merk- en communicatie strategie heeft als doelstelling om A.T. Kearney verder te onderscheiden in de wereldwijde adviesmarkt. Het vernieuwde imago volgt op een één jaar durend initiatief om de karakteristieke eigenschappen van het bedrijf te verduidelijken en het merk verder te definiëren. De belangrijkste verandering in het nieuwe imago is het logo – op “Kearney” ligt nu meer nadruk doordat de letters vetgedrukt zijn. Het nieuwe logo is doorgevoerd in alle marketing- en rekruteringsuitingen van het strategy adviesbureau.

Om weer te weten over de rebranding sprak Consultancy.nl met Nathan Burgers, Managing Director van A.T. Kearney Benelux. 

Wat was de aanleiding voor A.T. Kearney om de wereldwijde branding aan te passen?
A.T. Kearney bestaat al langer dan 85 jaar. Vijf jaar geleden zijn we opnieuw een (wereldwijd) partnership geworden (red. na de MBO van EDS); een proces dat veel nieuwe energie en ambitie heeft losgemaakt. In deze context geeft het vernieuwen van de wereldwijde branding ons een gelegenheid om duidelijk te maken waarin A.T. Kearney zich onderscheidt ten opzichte van onze concurrenten. De branding bestaat uit meer dan een nieuw logo en visuele uitingen. In het afgelopen jaar hebben we samen met klanten en externe experts gewerkt aan het articuleren van onze identiteit en onze kernwaarden. Waar wij voor staan is : immediate impact, growing advantage. Deze twee zaken zijn altijd centraal in onze werkwijze als consultants. Enerszijds directe en tastbare resultaten leveren voor en samen met onze klanten. Daarnaast ook altijd oog hebben voor de structurele veranderingen die nodig zijn om toekomstig succes van onze klanten te borgen en uit te bouwen.

Volgens Paul Laudicina, topman van A.T. Kearney, is het nieuwe logo “moderner”. Wat is volgens jou het grootste verschil met de oude branding? 
In lijn met de nieuwe brand gedachte is ook het logo aangepast alsmede alle visuele uitingen die we als wereldwijd management consulting bedrijf naar buiten brengen (presentaties, white papers, brieven, websites,..) . Op mij maakt het nieuwe logo en de bijbehorende huisstijl een frisse en elegante indruk. Tegelijkertijd zijn er nog steeds stijlelementen die teruggrijpen op onze historie (zoals de handtekening van onze oprichter die zelfs op onze business cards terug te vinden is). 



Welke plannen heeft A.T. Kearney om, zowel internationaal als in Nederland, de nieuwe branding uit te rollen naar klanten, leveranciers en overige doelgroepen?
Wat betreft onze nieuwe ‘look en feel’ vinden we het belangrijk dat we wereldwijd consistent zijn. Intern hebben we een krachtig model van samenwerking waardoor we echt in staat zijn om onze wereldwijde expertise en kennis te bundelen ten behoeve van onze klanten. Het feit dat we een echte one- firm-firm zijn willen we ook in onze brand uitingen bevestigen. Of je nu klant bent in Amsterdam, New York of Beijing, onze business cards, presentaties en rapporten zullen er hetzelfde uitzien. Belangrijker is dat we iedere dag uitdragen waar we voor staan, zowel in ons werk als in onze communicatie richting klanten en recruitment kandidaten. Het uitrollen van onze brand bestaat met name uit het waarmaken van onze belofte in alles wat we doen en zeggen.

Tot slot, formeel gezien heeft A.T. Kearney een ‘.’ na de A en T. Wat is de reden daarvoor? En waarom is er bewust voor gekozen om dit opnieuw niet mee te nemen in het logo?
De A en de T zijn de initialen van onze oprichter Andrew Thomas Kearney. Deze initialen vormen daarmee een integraal onderdeel van onze merknaam.

Nieuws

Meer nieuws over