Sydney Brouwer versterkt Customer Experience bureau TOTE-M

24 maart 2016 Consultancy.nl

TOTE-M, een adviesbureau gespecialiseerd in het optimaliseren van customer journey’s, heeft Sydney Brouwer toegevoegd aan zijn gelederen. Brouwer is de afgelopen jaren zelfstandig werkzaam geweest als spreker en adviseur op het gebied van klantbeleving. Voor Brouwer past de nieuwe uitdaging bij zijn wens om in grotere teams te werken en een grotere impact te kunnen maken.

Sydney Brouwer studeerde in 2011 af in Rechten aan de Universiteit Utrecht, en startte zijn loopbaan als Operations Manager bij Brooklyn Ventures en vervolgens als Educational Business Architect bij Studytube, een organisatie gericht op e-learning. In 2013 besloot Brouwer te kiezen voor zelfstandig ondernemerschap en legde hij zich vanuit zijn eigen bedrijf verder toe op klantgerichtheid, klantbeleving en service, onderwerpen waar hij de afgelopen jaren uitgebreid onderzoek naar heeft gedaan. Met zijn inzichten op het gebied van customer experience helpt Brouwer opdrachtgevers met het maken van een volgende stap op het gebied van klantbeleving. Naast zijn rol als adviseur is Brouwer een veelgevraagd spreker op evenementen*.

Sinds 2015 is Brouwer bovendien initiatiefnemer en bestuurslid van Stichting CX Circle, een community voor Customer Experience Professionals in Nederland. De stichting heeft als doel CX professionals te ondersteunen in hun werk door kennis, inspiratie een netwerk te bieden. Ook heeft Brouwer de afgelopen jaren diverse podcasts uitgebracht, waaronder de serie ‘Experts over klantgerichtheid’, waarin hij verschillende Nederlandse en internationale experts interviewt over klantgerichtheid en klantbeleving en met hen bespreekt hoe zij de beleving van hun klanten optimaliseren.

Begin maart is Brouwer een nieuwe uitdaging aangegaan en heeft zich als Associate Consultant verbonden aan TOTE-M, een Amsterdams adviesbureau dat werd opgericht in 1994 en gespecialiseerd is in klantbeleving. TOTE-M richt zich, zoals het bureau het zelf omschrijft op het “creëren, faciliteren en borgen van waardevolle persoonlijke, memorabele en duurzame ontmoetingen” tussen organisaties, klanten en medewerkers. Met andere woorden, het bureau zet zich in voor opdrachtgevers om hun customer journey te optimaliseren. Daarbij maakt het bureau naar eigen zeggen gebruik van hun expertise in vier hoofdgebieden: Customer Experience Management, Cross Channel Management,  Contact Center Management en Kennis Management.

TOTE-M toont zich verheugd over de versterking van het team met Sydney Brouwer: “Door een sterke toename in het aantal opdrachten en klanten was er behoefte aan versterking in het team”, aldus Kees Kerkvliet, Managing Director van TOTE-M. “Een steeds groter deel van onze opdrachten bestaat uit opleiding en training van medewerkers in wat wij noemen Merk-waardig gedrag. Sydney heeft niet alleen expertise op het gebied van Customer Experience, maar ook veel vlieguren op het podium en voor de groep. Daarnaast brengt hij een gezonde dosis ondernemerschap met zich mee. Iets waar TOTE-M en onze klanten absoluut van gaan profiteren. Ik en alle collega’s bij TOTE-M zijn dan ook erg blij dat Sydney het team komt versterken."

Voor Brouwer past de nieuwe uitdaging bij zijn doelstelling om te werken binnen grotere teams en een grotere impact te kunnen maken:  “Hoewel de business als zelfstandige ook erg goed ging, zit er toch een limiet aan de impact die je kunt maken. Voor grotere en langdurigere trajecten is het goed een team om je heen te hebben. TOTE-M heeft dat team met ontzettend veel expertise en ervaring die aanvullend is op mijn eigen kennis”, besluit Brouwer.

* Enkele organisaties / events waar Sydney heeft gesproken, zijn: Emerce Engage 2015, Rabobank, Gemeente Amsterdam, Nederlandse Energie Maatschappij, Nationale Nederlanden, Studelta en VOA.

Nieuws

Meer nieuws over