Analyticsspecialist Timothy Prescott versterkt IG&H Consulting

21 maart 2016 Consultancy.nl

IG&H Consulting & Interim heeft de gelederen versterkt met Timothy Prescott. De analyticsexpert – Prescott maakte onder meer deel uit van het analyticsteam voor de campagne van Obama – is als Senior Manager in dienst getreden bij het adviesbureau.

Met een Master in Business Administration, behaald aan de RSM Erasmus, begon Timothy Prescott zijn loopbaan in 2008 bij Accenture. Hij werkte bijna vier jaar voor de consultingpraktijk van de dienstverlener, waar hij onder meer betrokken was bij grootschalige transformaties en business process redesign projecten. In 2011 besloot hij zich aan te sluiten bij het campagneteam van Barack Obama. De Nederlandse Amerikaan was al eerder betrokken bij de campagnereeks van de huidige Amerikaanse president, en ging in zijn nieuwe rol bijdragen aan de inmiddels welbekende ‘Yes we can’ campagne. Prescott behoorde tot het analyticsteam, dat door slimme, state of the art data-analytics in kaart bracht welke kiezers nog te winnen waren voor Obama. Zelf was Prescott vooral actief voor de staat Ohio, destijds een van de belangrijkste ‘swingstates’.

Na de verkiezing was hij werkzaam bij Civis, een volledig op analytics gedreven adviesbureau in Chicago. Het adviesbedrijf werd opgericht door leden van het Obama analytics team en financieel ondersteund door Eric Schmidt, Executive Chairman van Alphabet, de holding boven het imperium van Google. In de zomer van 2015 keerde Prescott terug naar Nederland, en per begin maart 2016 is hij aan een nieuwe uitdaging begonnen bij IG&H Consulting & Interim, een van de grotere consultancybureaus van ons land.

Bij IG&H gaat hij zich als advanced analyticsspecialist bezighouden met analytische diensten aan opdrachtgevers, over het algemeen bestaande uit grote, Nederlandse corporates. “Bedrijven weten dat ze iets met big data moeten maar hebben vaak moeite dit om te zetten in concrete vervolgstappen en dus resultaten”, aldus Prescott. “Je ziet vaak dat bedrijven blijven steken in de discussie- en planningsfase. En dat is jammer want dat is nou net niet het leukste deel van big data. Ik wil grote bedrijven helpen inzichten uit data te halen maar nog belangrijker om de capaciteit te ontwikkelen dit intern te doen. Bedrijven kunnen niet om de simpele waarheid heen dat big data snel het nieuwe normaal aan het worden is.”

Gevraagd naar de keuze voor IG&H wijst Prescott naar wat hij beschrijft als de “krachtige combinatie van sectorkennis en consultancy”. “Hierdoor koos ik bewust voor de overstap naar IG&H”, aldus de Senior Manager.

Naast zijn advieswerkzaamheden analyseert Prescott de Amerikaanse verkiezingen regelmatig op de opiniepagina van de Volkskrant en geeft hij lezingen over big data.

Nieuws

Meer nieuws over