Marketing adviesbureau Lexicon Branding opent kantoor in Amsterdam

11 maart 2016 Consultancy.nl

Lexicon Branding heeft zijn activiteiten onlangs uitgebreid naar het vasteland van Europa, met de opening van een kantoor in Amsterdam. Om het marketing adviesbureau in Europa te leiden heeft het bureau Michiel Maandag aangesteld als European Represenative.

Lexicon Branding is een internationaal marketing adviesbureau dat zich specialiseert in het ontwikkelen van merknamen. Sinds de oprichting in 1982 heeft het bureau meer dan 2.500 projecten afgerond in verschillende sectoren en geografische gebieden, voor klanten in onder meer de Verenigde Staten en Canada, het Verenigd Koninkrijk, Japan, Singapore, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Italië, Finland en Israël. Belangrijke testimonials van Lexicon Branding zijn onder meer de bijdrage die het bureau heeft geleverd aan merken als BlackBerry, Sonos, Swiffer (product van Procter & Gamble) en Pentium (van Intel).

De afgelopen jaren is het bureau sterk gegroeid en is vanuit zijn hoofdkantoor in Sausalito, California verder uitgebreid met een kantoor in Londen, Engeland. Lexicon Branding heeft inmiddels een team van meer dan twintig professionals in dienst. Vanwege een groeiende projectenpijplijn op het vasteland van Europa, heeft het marketing consultancybureau echter besloten om een kantoor te openen in Amsterdam. “Het nieuwe kantoor in Amsterdam stelt Lexicon in staat het dienstenaanbod in Europa verder uit te breiden. De primaire focus zal liggen op het creëren van de volgende generatie merken in de technologie en de FMCG sectoren”, aldus David Placek, oprichter en President van Lexicon Branding.

Om de nieuwe uitvalsbasis te leiden heeft Placek Nederlander Michiel Maandag aangetrokken. Maandag heeft zich bij Lexicon Branding aangesloten en dient in zijn nieuwe rol als de Europese vertegenwoordiger van het kantoor. Daarbij heeft hij de taak gekregen om strategische kansen voor het bedrijf te ontwikkelen in Europa en om overzeese projecten te managen. Maandag startte zijn loopbaan bij Atos, en werkte daarna ruim tien jaar voor Nokia. In zijn meest recente rol bij de telefoonproducent was hij Global Director of Brand & Product Marketing. Gedurende zijn tijd bij Nokia woonde Maandag in Helsinki en New York en was hij internationaal actief.

In 2012 verliet hij de telecom-gigant om een eigen internationaal consultancybureau  (Monday Brand Advisory) op te zetten, om zich tussen 2014 en 2015 vanuit die rol als partner te verbinden aan Business Openers, een in Nederland gevestigd marketing consultancybureau. Naast zijn werk als marketing en consulting professional schreef Maandag ook de bestseller ‘The Only Book You Will Ever Need on Branding’.

Maandag werkte de afgelopen jaren al vaker met Lexicon samen, zowel in zijn tijd bij Nokia als tijdens zijn periode als zelfstandig adviseur. Placek geeft aan “verheugd” te zijn over de keuze van Maandag om zich bij het bureau aan te sluiten. “Michiel’s actieve en energieke aard gecombineerd met zijn warme persoonlijkheid maakt dat hij perfect bij Lexicon past. We zijn dolblij met zijn besluit.” Net als de wereldwijde focus van Lexicon Branding zal ook de focus van het Nederlandse kantoor voornamelijk liggen op klanten in de technologische en consumentengoederen hoek. De Lexicon studio in Californië blijft verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle creatieve oplossingen.

Nieuws

Meer nieuws over