Joe Tarantino, Chief Executive Officer van Protiviti

28 januari 2014 Consultancy.nl

Joe Tarantino, CEO van internationaal consultancybureau Protiviti, vertelt over de verwachtingen en focusgebieden voor het komende jaar.

Waar staat de organisatie vandaag?
Protiviti heeft een erg sterk jaar achter de rug. We helpen onze klanten met het oplossen van diverse bedrijfskwesties en uitdagingen op de voor hen meest esentiële gebieden, zoals: 
1) financiële dienstverleners helpen bij verandering regelgeving
2) ondersteuning bij diverse technologische vraagstukken zoals het managen van data governance, zorgen voor de juiste controlemechanismes bij nieuwe systeemimplementaties, het aanpakken van informatiebeveiliigingsrisico’s en het verbeteren van het gebruik en resultaten van platformen zoals Microsoft SharePoint.
3) het verbeteren van interne controle en interne audits.
4) het verbeteren van bedrijfsprocessen en het introduceren van efficiënties
5) bedrijven ondersteunen bij de voorbereiding van beursgangen (IPO’s).

Wat zijn de vooruitzichten voor de Protiviti in 2014?
We zijn voorzichtig optimistisch over de vooruitzichten van onze organisatie. We zijn in 2013 met dubbele cijfers gegroeid en voor de meeste gebieden waarbinnen wij opereren blijven we een grote vraag zien voor onze diensten.

Niet onverwacht wordt onze groei aangejaagd door ons werk binnen de financiële dienstenindustrie met een focus op compliance, industriebrede technologie-oplossingen en interne audit diensten. Een continu sterke IPO- en transactiemarkt zal ook bijdragen aan onze groei.

Verder is de vraag van onze klanten naar verbetering van hun resultaat een potentieel groeigebied. Dit komt doordat wij hen kunnen helpen met het verbeteren van hun processen en met de wijze waarop zij hun data beter kunnen gebruiken. Zo krijgt de klant een betere concurrentiepositie in de markt en worden kosten effectiever gemanaged.

Welke signalen ziet Protiviti die een toename in de vraag suggereren?
Ik zou zeggen dat er diverse marktkrachten zijn die onze groeimogelijkheden stimuleren. We geloven dat er een verhoogd besef leeft bij onze klanten en potentiële klanten dat Protiviti een sterk en groeiend team heeft met een diepe kennis en ervaring in het oplossen van hun problemen op een effectieve en efficiënte manier.

Wat ziet u als de grootste kansen in 2014?
In 2014 zullen we ons blijven richten op onze sterktes en exeptionele klantervaringen blijven bieden. Binnen het competitieve landschap waarin we opereren, worden we gezien als een jonge, middelgrote organisatie met als gevolg dat een enorme kans hebben om ons merk, reputatie en marktaandeel uit te bouwen. We doen significante investeringen om hooggeschoolde professionals aan te trekken om onze consulting capaciteiten wereldwijd te verdiepen.

Nieuws

Meer nieuws over