Thomas Neijzen partner bij Adstrat Consulting

10 maart 2016 Consultancy.nl

Begin dit jaar is Thomas Neijzen als partner toegetreden tot consultancybureau Adstrat Consulting. De afgelopen acht jaar was Neijzen werkzaam als adviseur en programma-manager bij onder meer Akzo Nobel, Hema, KPN en UMC. Daarvoor was hij director bij UPC en als adviseur verbonden aan KPMG en Capgemini. Neijzen is naast Gérard Brockhoff en Giel van Wageningen de derde partner bij het consultancybureau uit Naarden. 

Thomas Neijzen is een adviseur en programmamanager met jarenlange ervaring in sectoren als telecom, retail, FMCG, financiële en zakelijke dienstverlening, technologie en zorg, en bij uiteenlopende opdrachtgevers, van beurs- en familiebedrijven tot non-profit instellingen. Neijzen begon zijn loopbaan bij Capgemini als SAP Consultant en na enkele jaren maakte hij de overstap naar KPMG Consulting (in 2002 overgenomen door Atos), waar hij zich als Management Consultant richtte op Customer Relationship Management. Hierop volgde een nieuwe uitdaging bij kabelaar UPC, waar Neijzen als Director Business Operations Support eindverantwoordelijk was voor de interne organisatie.

In 2007 had Neijzen UPC inmiddels verruild voor een rol als Consultant vanuit zijn eigen opgerichte bureau Tobit Management Consultancy. De afgelopen acht jaar werkte Neijzen als adviseur en programma-manager bij onder meer Akzo Nobel, Hema, KPN en UMC en deed hij ruime ervaring op met multidisciplinaire opdrachten binnen uiteenlopende branches. Een van zijn belangrijkste focusgebieden vormde digitale transformaties, met als doel nieuwe klantervaring en bedrijfsmodellen te creëren op basis van inzet van Internet en systemen.

Vorige maand was het tijd voor een nieuwe uitdaging en Neijzen sloot zich aan bij Adstrat Consulting, waar hij als derde partner* is aangesteld. Het in 1978 opgerichte niche strategie en management consultancybureau – dat eind 2015 verhuisde naar Naarden – specialiseert zich in strategieontwikkeling en strategisch risicomanagement, met een focus op ‘strategy & finance’, en richt zich voornamelijk op de private en semipublieke sector.  

Neijzen zal zich in zijn nieuwe rol onder meer richten op strategische en online marketing en digitale transformaties. Gérard Brockhoff, partner bij Adstrat Consulting, over de benoeming van Neijzen: “Thomas Neijzen versterkt ons team als ervaren en hands-on ‘business partner’ voor directies en managementteams met een trackrecord in zowel de ontwikkeling als executie van ondernemings- en onlinestrategie.”

De benoeming van Neijzen volgt na het vertrek eind vorig jaar van Jurriaan Pröpper, die sinds 2005 partner was bij het bureau. Pröpper is inmiddels werkzaam als directeur bij OptiMedis Nederland. OptiMedis is een organisatie die zorgverleners samenbrengt in transmurale programma’s en bijpassende contracten met zorgverzekeraars.

* Neijzen is naast Gérard Brockhoff en Giel van Wageningen de derde partner binnen Adstrat Consulting.

Nieuws

Meer nieuws over