IJsselvliet en Fountainheads organiseren Word Wakker Week

10 maart 2016 Consultancy.nl
Op 15 t/m 17 maart organiseren adviesbureau IJsselvliet Strategie & Realisatie en de trendwatchers van Fountainheads de ‘Word Wakker Week’. Met het evenement willen de initiatiefnemers organisaties en managers ondersteunen bij de diverse en urgente change management vraagstukken waar ondernemers anno 2016 mee worstelen.
 
Organisaties moeten zich, wanneer ze toekomstbestendig willen zijn, vandaag de dag in toenemende mate aanpassen aan de enorme veranderingen die ons huidige marktlandschap momenteel verstoren. Trends als digitalisering, Internet of Things (IoT), robotisering, veranderende klanteisen, opkomende concurrentie, meer ketensamenwerking, of bijvoorbeeld een sterkere focus op innovatie, leggen een enorme druk op het verandervermogen van organisaties en hun bestuurders. De snelheid waarmee veranderingen plaatsvinden neemt ook steeds verder toe, mede doordat mensen tegenwoordig continu met elkaar verbonden (willen) zijn. Al deze ontwikkelingen maken het voor veel organisaties steeds moeilijker om hun visie en strategie te formuleren.

Om ondernemers te helpen dergelijke uitdagingen het hoofd te bieden, heeft IJsselvliet Strategie en Realisatie, een adviesbureau uit Zwolle, een samenwerking gesloten met de trendwatchers van Fountainheads. De doelstelling van de samenwerking is om te komen met antwoorden voor de urgente en relevante verandervraagstukken waar managers en ondernemers anno 2016 mee te maken hebben. Door hen bloot te stellen aan de ontwikkelingen die binnen hun markt spelen, willen IJsselvliet en Fountainheads de deelnemers gezamenlijk de nodige ‘wake-up call’ geven. Daartoe organiseren zij op 15, 16 en 17 maart de ‘Word Wakker Week’.

Volgens de initiatiefnemers worden er dagelijks nieuwe hypes en trends aan de orde gebracht door “zelfbenoemde goeroes en deskundigen”, die een ‘nieuwe werkelijkheid’ aankondigen. Volgens IJsselvliet en Fountainheads is het voor ondernemers en organisaties niet de juiste beslissing om met al deze hypes mee te gaan. Om door de bomen het bos te kunnen blijven zien, en te bepalen welke trends echt impact hebben op hun eigen specifieke organisatie, moeten ondernemers en managers volgens de twee bureaus vooral “hun gezonde verstand gebruiken”. Zij raden organisaties aan om op zoek te gaan naar hoe zij zich het beste kunnen aansluiten bij de voor hen relevante ontwikkelingen en trends. Het programma bestaat onder meer uit een presentatie van Fountainheads Henk Bouman en Wim van Roijen, gevolgd door op de toekomst gerichte gesprekken en dialogen.

Geïnteresseerden die aan het evenement willen deelnemen zijn op 15, 16 en 17 maart tussen 08.00 tot 10.30 welkom op het kantoor van IJsselvliet. Voor meer informatie en aanmelding kunnen geïnteresseerden terecht op de website van het adviesbureau. Per dag zijn maximaal 25 plaatsen beschikbaar.

Nieuws

Meer nieuws over