Innopay levert Payments expertise aan Emerce eRetail

16 maart 2016 Consultancy.nl

Morgen vindt in Spant! in Bussum Emerce eRetail plaats, een jaarlijks evenement voor professionals in online retailing. Diverse experts uit binnen- en buitenland zullen tijdens deze dag ingaan op de belangrijkste ontwikkelingen rondom online marketing en e-commerce en geven bezoekers nieuwe inzichten in bijvoorbeeld online, mobiele en technologische innovaties, of nieuwe businessmodellen. Tom Rijks, werkzaam bij adviesbureau Innopay, is aanwezig en levert een inhoudelijke bijdrage rondom innovatie in retailbetalingen.

eRetail, een initief van Emerce*, is een jaarlijks terugkerend innovatief congres waar besluitvormers uit het hoger en midden management van grotere retailers in Nederland bij elkaar komen. eRetail biedt een complete update over e-commerce, mobile en cross-channel sales. Aan bod komen onder andere successen en learnings in marktbenadering, de nieuwste ontwikkelingen en oplossingen voor de uitdagingen binnen de markt voor online retail. Het evenement is bedoeld voor professionals binnen online retailing, waaronder retailers, brands en pure players.

Tijdens de editie van 2016, gehouden in Spant! In Bussum op donderdag 17 maart, zal eRetail ingaan op uiteenlopende thema’s, waarbij de volgende vragen centraal zullen staan: Hoe ziet de toekomst van online retailing eruit? Hoe richten retailers de organisatie optimaal in voor succesvolle e-commerce en cross-channel sales? Wat zijn de successen en learnings van dit moment? Naast dat diverse experts uit het veld zullen ingaan op deze vragen, hebben de retail professionals bovendien de gelegenheid om met leveranciers, specialisten en met elkaar te netwerken. Daartoe is een zogenaamde ‘Innovation Alley’ ingericht.

Het evenement kent tal van sprekers uit de online retail branche, en aanpalende vakgebieden, waaronder ook die van het betalingendomein. Ook Innopay, een adviesbureau gespecialiseerd op het gebied van payments, digital identity, E-Business en innovatie zal, in de persoon van Tom Rijks, een spreker leveren aan het congres. Rijks zal tijdens zijn sessie – ‘Slimmer laten betalen = Conversie en loyaliteit verhogen’ – ingaan op de nieuwste betaaloplossingen en zal aan de hand van diverse voorbeelden laten zien waar kansen voor retailers liggen.

Rijks sloot zich eind 2014 aan bij Innopay en richt zich als Principal Consultant onder meer op de commerciële doorontwikkeling van Innopay’s ‘collaborative innovation’ propositie. Bovendien is hij verantwoordelijk voor de Digital Innovation praktijk van Innopay en maakt hij deel uit van het Management Team, dat verder bestaat uit Shikko Nijland (Managing Partner), Douwe Lycklama (Managing Partner) en Vincent Jansen (Principal Consultant). Alvorens hij zich aansloot bij Innopay, was Rijks als Principal Consultant actief bij Capgemini Consulting**. Daar ontwikkelde en implementeerde hij nieuwe businessmodellen met een focus op de productiesector. Vanuit zijn rol paste hij online en sociale technologieën toe om significante veranderingen te realiseren in de wijze waarop klanten werken, communiceren en verkopen.

Ook aanwezig op eRetail is Jorij Abraham, Director van Thuiswinkel.org en Ecommerce Europe. Abraham zal ingaan op het grootschalige onderzoeksprogramma ShoppingTomorrow en de vanuit het programma getrokken lessen op het gebied van digitale transformaties, direct marketing, performance advertising, user experience, supply chain, digitale stores en de implicaties van deze ontwikkelingen voor retailers.

* Emerce, gelanceerd in 1998, is een multimediaal platform voor beslissers die opereren op het snijvlak van digitale marketing, media en e-business.

** Rijks was al eerder werkzaam bij Capgemini tussen 2004-2010, als Managing Consultant. Tussen 2010-2014 volgden een rol als Senior Associate bij Favela Fabric en de oprichting van zijn eigen onderneming Company Caboose.

Nieuws

Meer nieuws over