Magnus, Innopay en VODW in jury Thuiswinkel Awards

07 maart 2016 Consultancy.nl

In het kader van de Thuiswinkel Awards 2016 en de uitreiking van de Vakprijzen eind maart, zijn dit jaar drie professionals uit de adviesbranche vertegenwoordigd in de vakjury. Magnus Red Partner Axel Groothuis zal jureren in de categorie ‘Beste Omnichannel Winkel van Nederland’, Innopay Partner Shikko Nijland is jurylid ‘Beste Webwinkel van Nederland’ en VODW Digital Director Eduard de Wilde neemt zitting in de jury voor de ‘ING Vakprijs Beste Startende Webwinkel’.

De Nationale Thuiswinkel Awards, kortweg Thuiswinkel Awards, worden georganiseerd door de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards. De stichting werd in 2001 opgericht en heeft als doelstelling het organiseren én financieren van onafhankelijke Award-verkiezingen voor de branche. Met de uitreiking van de Nationale Thuiswinkel Awards beoogt de stichting een positieve bijdrage te leveren aan e-commerce - het verkopen van producten en/of diensten online aan consumenten, thuis, op het werk, onderweg, in de winkelstraat of online in de winkel.

Op 10 en 24 maart 2016 worden de Nationale Thuiswinkel Awards voor de vijftiende keer uitgereikt aan de beste (online) retailers en webwinkels van ons land. De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards draagt, zoals elk jaar, zorg voor de organisatie. De Thuiswinkel Awards kent verschillende prijzen in uiteenlopende categorieën. Aan de ene kant worden op basis van de input van beoordelingen van consumenten publieksprijzen vergeven: de Publieksprijzen XS en Publieksprijzen XL. Aan de andere kant zal een vakjury (bestaande uit deskundigen met ruime ervaring binnen de online en retailwereld) vijf Vakprijzen uitreiken. Op 10 maart worden allereerst de Publieksprijzen XS uitgereikt, in de Inn Style in Utrecht, 24 maart staat vervolgens in het teken van het Thuiswinkel Awards-gala in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Circa 600 gasten zullen dan aanwezig zijn bij de uitreiking van de Publieksprijzen XL en de Vakjuryprijzen.

Dit jaar maken drie professionals uit de consultancybranche – elk met ruime ervaring binnen het online, retail en e-commerce domein – deel uit van de vakjury, die de beste webwinkels en retailers zullen beoordelen in verschillende categorieën. Magnus Red Partner Axel Groothuis zal jureren in de categorie Beste Omnichannel Winkel van Nederland, Innopay Partner Shikko Nijland is jurylid ‘Beste Webwinkel van Nederland’ en VODW Digital Director Eduard de Wilde neemt zitting in de jury voor de ‘ING Vakprijs Beste Startende Webwinkel’.*

Axel Groothuis is partner bij Magnus Red en heeft meer dan vijftien jaar ervaring in crosschannel retailing, e-commerce, supply chain en technologie. Gedurende zijn loopbaan heeft hij onder meer retailorganisaties als Bijenkorf, Beter Bed, V&D en Hunkemöller geholpen met het realiseren van hun e-commerce strategie. Bovendien is hij programma-manager binnen het Shopping2020-onderzoeksprogramma, dat inmiddels is voortgezet als ShoppingTomorrow. Vorig jaar maakte Groothuis ook al deel uit van de vakjury, toen in de categorie PostNL Dynamic Delivery Award’. Dit jaar jureert hij in de categorie Beste Omnichannel Winkel van Nederland, waarbij retailers beoordeeld worden op hoe zij hun online en offline activiteiten combineren.

Shikko Nijland is partner en eigenaar van Innopay, een adviesbureau gespecialiseerd op het gebied van payments, digital identity, E-Business en innovatie. Nijland heeft meer dan vijftien jaar ervaring in de adviesbranche en bekleedt naast zijn werkzaamheden bij Innopay diverse posities in commissies en expertgroepen. Zo was hij voorzitter van de Expertgroep ‘Transactions’ binnen het Shopping2020 programma, en leidt hij momenteel de ShoppingTomorrow Expertgroep ‘Future City Center’. De Innopay partner treedt regelmatig op als gastspreker tijdens (internationale) congressen. In het kader van de Thuiswinkel Awards, jureert Nijland in de categorie ‘Beste Webwinkel van Nederland’.

Eduard de Wilde is sinds vorig jaar werkzaam bij VODW Digital, de digitale consultancypraktijk van marketing adviesbureau VODW. Tussen 1989 en 2005 was De Wilde ook al werkzaam voor VODW, toen vijf jaar als partner. Momenteel geeft hij als Director leiding aan VODW Digital en is hij verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van VODW’s digitale propositie. De Wilde heeft meer dan twintig jaar ervaring op het gebied van eCommerce, digitale strategie en omnichannel oplossingen en heeft diverse topbedrijven geadviseerd, waaronder AEGON, Wehkamp, Ahold, Danone en Pon. Naast zijn adviesactiviteiten is De Wilde al meerdere jaren juryvoorzitter van de Thuiswinkel-awards.

* De overige twee vakprijzen zijn: de Vakprijs Cross Border E-commerce Award en de Vakprijs Game Changer Award

Nieuws