Alma Consulting Group en Lowendalmasaï rebranden tot Ayming

04 maart 2016 Consultancy.nl

Consultancybureaus Alma Consulting Group en Lowendalmasaï hebben, volgend op het afronden van hun integratie roadmaps, zichzelf omgedoopt tot Ayming. Met ongeveer 1.500 professionals in 14 landen verspreid over Europa en Noord-Amerika is Ayming een van de grotere management en operational consultancybureaus ter wereld.

Op 9 januari 2015 onthulden Alma Consulting Group, een oorspronkelijk Frans consultancybureau dat werd opgericht in 1986, en Lowendalmasaï, een sinds 1992 in Parijs gevestigde branchegenoot, plannen om samen verder te gaan. Ten tijde van de fusie had Alma Consulting Group zo’n 1.300 consultants in dienst, verspreid over negen landen, terwijl het kleinere Lowendalmasaï 360 professionals in negen landen in dienst had. Beide partijen zijn voornamelijk actief in Europa, waaronder in Amsterdam, en in Noord-Amerika. Hierdoor waren de twee kantorenportfolio’s sterk complementair, met alleen de locaties in Japan en China als uitzonderingen. Ondanks het verschil in bedrijfsgrootte hebben de CEO’s van de beide bureaus – Hervé Amar en Pierre Lasry – altijd benadrukt dat de transactie een ‘fusie tussen gelijken’ betrof.

In de afgelopen twaalf maanden hebben Alma Consulting Group en Lowendalmasaï vanuit hun hoofdkantoren in Frankrijk hun integratieplannen uitgerold. Nu de post-fusie integratie roadmaps zijn afgerond hebben de twee bedrijven besloten om hun onderlinge relatie verder te versterken door een fusie tot een enkele internationale consultancygroep: Ayming.

Hervé Amar, President van Ayming, stelt dat het personeel van het gloednieuwe consultancybureau “trots is om Ayming te worden”. De naam reflecteert volgens hem het “business performance gedachtengoed” van het bureau. Hij legt uit: “De naam Ayming straalt ons DNA uit – weten hoe je de prestaties van bedrijven kan ontwikkelen door alles op zijn plek te brengen en zo concrete, meetbare resultaten te leveren voor de lange termijn. Dit is onze unieke manier van werken.”

Ayming specialiseert zich wereldwijd in het verbeteren van de prestaties van bedrijven, zowel vanuit een financieel als operationeel perspectief. De belangrijkste dienstgebieden zijn onder meer Human Resources, Risk Management, Outsourcing, Finance, Sales & Marketing en innovatie, waarbij de diensten toegepast kunnen worden in uiteenlopende sectoren en industriesegmenten. De dienstenportfolio’s van lokale Ayming kantoren hebben vaak een specifiek expertisegebied – zo ligt bij het kantoor in de UK (een van de grotere kantoren binnen de groep) de nadruk op innovatie, R&D-diensten en inkoopoptimalisatie. 

Martin Hook, Managing Director van Ayming in de UK, stelt dat de rebranding “een belangrijke mijlpaal” vormt in de 30-jarige bestaansgeschiedenis van het bureau, waar hij aan toevoegt: “Hoewel onze naam is veranderd blijven onze waarden onveranderd: ons team blijft zich toewijden aan het verbeteren van de financiële en operationele prestaties van onze klanten.” In 2016 wil Ayming voortbouwen op zijn sterke prestaties uit 2015.

Nieuws

Meer nieuws over