Capgemini Consulting koopt innovatie expert Fahrenheit 212

01 maart 2016 Consultancy.nl

Capgemini Consulting heeft innovatiebureau Fahrenheit 212 overgenomen. Met de deal versterkt het consultancybureau zijn digitale innovatie vaardigheden in de VS en het Verenigd Koninkrijk. Fahrenheit 212 krijgt door de aansluiting bij Capgemini Consulting toegang tot een internationaal netwerk van klanten en projecten.

Fahrenheit 212 werd in 2006 opgericht in New York. De organisatie begeleidt bedrijven door het innovatieproces, waarbij het zijn expertise in innovatie inzet voor het realiseren van duurzame en winstgevende groei. Vanuit zijn vestigingen in New York en Londen is het bedrijf actief in veel verschillende sectoren en werkt onder meer voor bedrijven als Adidas, American Express, Coca-Cola Company en Samsung. Fahrenheit 212 is actief binnen de expertisegebieden strategie, ideeënontwikkeling, onderzoek, branding en design.

De overname van Fahrenheit 212 door Capgemini biedt de zakelijke dienstverlener toegang tot uitgebreide vaardigheden voor zijn wereldwijde strategie en transformatie consultancytak, Capgemini Consulting. De nieuwe unit is toegevoegd aan het consultancybureau, dat door de nieuwe vaardigheden in hoog tempo nieuwe producten, diensten en ervaringen voor zijn klanten kan ontwikkelen. Voor Fahrenheit 212 levert de deal ongelimiteerde toegang op tot Capgemini’s wereldwijde netwerk, evenals de mogelijkheid om gebruik te maken van de internationale implementatievaardigheden van de zakelijk dienstverlener.

Volgens Cyril Garcia, CEO van Capgemini Consulting, is de overname van Fahrenheit 212 gebaseerd op hun gedeelde toekomstbeeld, waarin innovatie en digitalisering een belangrijke rol spelen. “Samen met Fahrenheit 212 zullen wij extra waarde en innovatief vermogen kunnen bieden aan onze klanten en kunnen wij onze innovatieoplossingen uitbreiden naar nieuwe markten, die door digitalisering verstoord worden”, legt hij uit.

Todd Rovak, Managing Partner en CEO van Fahrenheit 212, ziet in de deal vooral een grote verbetering van het onderscheidend vermogen van zijn bedrijf. Door de krachtenbundeling kan het zijn innovatiemodel voor het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten aan een veel bredere klantenkring aanbieden. “Het vermogen om op wereldwijde schaal innovatiestrategie en transformationeel denken te combineren met organisatiebrede implementatie ligt nu binnen het handbereik van klanten. Capgemini’s diepgaande technologische vaardigheden, middelen en klantrelaties zullen onze groei versnellen tot een hoogte die ons zelf jaren zou kosten om te bereiken.”

Rovak benadrukt daarnaast de win-win situatie die hij ziet voor de ongeveer zestig werknemers van zijn organisatie. “Onze mensen zijn gemotiveerd om onze innovatie consulting aanpak op dynamische en nieuwe manieren verder te versterken en te verbreden. Dit helpt ons om aantrekkelijk te blijven voor het beste innovatietalent in de markt.”

Nieuws

Meer nieuws over