Innopay partner van Online Betaal Congres 2016

18 februari 2016 Consultancy.nl

Op 8 maart vindt voor het tiende jaar op rij het Online Betaal Congres plaats in Hotel Houten in Utrecht. Tijdens dit jaarlijkse congres komen professionals uit het betaallandschap bijeen om de laatste inzichten op te doen in de trends en ontwikkelingen rondom (online) betalingen en betaaloplossingen. Innopay heeft zich dit jaar opnieuw als partner verbonden aan het evenement. Drie Innopay adviseurs, waaronder medeoprichter Douwe Lycklama, zullen een inhoudelijke bijdrage leveren aan het uitgebreide programma van het congres. Lycklama zal tevens als dagvoorzitter fungeren.

De markt voor betalingen is de afgelopen jaren flink opgeschud. Denk allereerst bijvoorbeeld aan de intrede van tal van nieuwe spelers in het betalingslandschap, zoals innovatieve techreuzen als Apple en Google (met Apple Pay en Google Wallet). Daarnaast is de wet- en regelgeving sterk veranderd (SEPA, IBAN) en zorgt digitalisering van producten en diensten (in het bijzonder mobiel bankieren) voor een enorme impact op bestaande bedrijfsmodellen van vrijwel iedere partij binnen het betalingendomein. De consument verandert ook – die wil vandaag de dag overal, altijd en zo efficiënt mogelijk kunnen betalen, maar plaatst tegelijkertijd kanttekeningen bij thema’s als privacy of veiligheid.

Om professionals, betaalspelers, retailers, beleidsmakers, banken of andere geïnteresseerden wegwijs te maken in het snel veranderende betalingslandschap, organiseren BBP Media en Thuiswinkel.org op 8 maart in Hotel Houten in Utrecht de tiende editie van het Online Betaal Congres. Het jaarlijkse evenement rondom onder meer (online) betaaloplossingen, innovatie, digital commerce en tal van aangrenzende thema’s biedt de bezoekers een uitgebreid programma vol met presentaties en tracks, verzorgd door uiteenlopende professionals uit het betaaldomein.

Net als in eerdere edities heeft Innopay zich dit jaar opnieuw verbonden aan het Online Betaal Congres en fungeert als partner van het event. Opgericht in 2002 door Douwe Lycklama en Chiel Liezenberg, heeft het adviesbureau uit Amsterdam inmiddels meer dan vijftien jaar ervaring op het snijvlak van payments, digital identity, E-Business en innovatie. Onder de dienstverlening van bureau vallen onder meer het doorvoeren van onderzoek, productontwikkeling en -management en implementatieprojecten, voor financiële instellingen, webwinkels en overheden. Innopay heeft zich de laatste jaren bovendien verbonden aan de grootschalige onderzoeksprogramma’s Shopping2020 en ShoppingTomorrow* en aan diverse grotere betaalevenementen**. Verder is Innopay lid van de European Payments Consulting Association en lid van de Payment Systems Market Expert Group, die de Europese Commissie adviseert over betalingsverkeer (SEPA en PSD).

Bij de alweer tiende editie van het Online Betaal Congres, die op 8 maart zal worden gehouden in Hotel Houten in Utrecht, zullen dit jaar drie adviseurs van Innopay een bijdrage leveren aan het evenement. Lycklama, die tijdens het congres als dagvoorzitter fungeert, zal het congres openen en stilstaan bij het tienjarige bestaan van het evenement. Mounaim Cortet, Senior Strategy Consultant bij Innopay, zal een track verzorgen getiteld ‘Next Generation’. In zijn presentatie zal hij de laatste inzichten delen omtrent PSD2 ‘access to account’ (XS2A), waarbij zogenaamde ‘third party providers’, met expliciete toestemming van de consument, direct toegang krijgen tot de betaalrekening. Cortet zal daarbij uitgebreid stilstaan bij de mogelijke implicaties vanuit een merchant perspectief. Hugo Löwinger, Senior Manager & Digital Identity practice lead bij Innopay, zal in zijn track ‘Online Contracting’ ingaan op de mogelijkheden van omnichannel authentica. Löwinger heeft meer dan tien jaar kennis en ervaring mee rondom digitale identiteit en fraude management.

Overige sprekers die hun opwachting zullen maken zijn onder meer: Yana Geng, Director of Business development EMEA bij Alipay, Paul Alfing, Senior adviseur Betalingsverkeer bij Thuiswinkel.org, Gijs Boudewijn, adjunct-directeur bij Betaalvereniging Nederland en voorzitter van de Payment Systems Committee van de European Banking Federation (EBF), Goos Eilander, eigenaar van strategisch marktonderzoeksbureau Trendbox, Rónán Gallagher, Chief Product Officer bij Alpha Payments, Jurjen Jongejan, Online Marketing Director bij ISM eCompany, Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org (opent het congres samen met Lycklama), Ivo Luijendijk, Business Consultant bij Worldline, Marcel Roelants, Executive Team Member en General Manager EMEA regio bij BitPay, en Denise Visser, User Experience Strateeg bij Bol.com.

* Shopping2020, een initiatief dat in 2013 werd gestart door Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels in Nederland, is een grootschalig onderzoeksprogramma met als doel het ontwikkelen van een visie rondom shoppen anno 2020. ShoppingTomorrow is het vervolg op Shopping2020. In het kader van Shopping 2020 gaf Innopay leiding aan de Expertgroep ‘Betalen’ en voor ShoppingTomorrow leidt Innopay de Future City Centre expertgroep.

** In 2014 organiseerde Innopay bijvoorbeeld de EPCA Payments Summit 2014 en de Global Payments Summit, vorig jaar was Innopay betrokken bij het congres Financial Systems, en begin dit jaar leverde Innopay een inhoudelijke bijdrage tijdens de Webwinkel Vakdagen 2016

Nieuws

Meer nieuws over