Nieuwe jobsite helpt Projective in zoektocht naar nieuw talent

16 februari 2016 Consultancy.nl

Projective heeft onlangs een nieuwe carrièrewebsite gelanceerd. Met deze stap verwacht de project- en programmamanagement specialist voor de financiële sector beter te kunnen voldoen aan zijn groeiende vraag naar talent. Het consultancybureau wil in de komende jaren zo’n 100 nieuwe (ervaren) adviseurs aantrekken.

In de afgelopen jaren heeft Projective, een van origine Belgisch consultancykantoor, in alle drie de markten waarin het actief is een sterke groei gerealiseerd: België (hoofdkantoor), Nederland (opgericht in 2009) en de UK (gelanceerd in 2011). Vorig jaar wist het bureau voor het eerst de magische grens van 100 werknemers te doorbreken, en voor de komende jaren heeft CEO Stefan Dierckx, die in 2006 Projective samen met Filip Bosschaert oprichtte, onlangs ambitieuze plannen aangekondigd.

Met het oog op de groeiambities van het bureau, wijst Dierckx op het motto van Projective: “ervaring is onvervangbaar.” Hij licht toe: “Het grootste geheim van het succes van Projective is het feit dat het bedrijf veel relevante ervaring aan boord heeft kunnen houden en daardoor enorm gegroeid is.” Door een toegewijde focus op de financiële dienstverlening – “we specialiseren ons alleen in projectmanagement voor financiële diensten” – gecombineerd met een staat van dienst van tien jaar bij een uiteenlopende groep van banken, verzekeraars en andere financiële instellingen, is Projective “een gevestigde waarde in de sector geworden”, aldus Dierckx.

In de komende jaren heeft de CEO de ambitie om het personeelsbestand van Projective te verdubbelen. Om deze groei van ruim honderd nieuwe professionals te ondersteunen heeft Projective besloten om een nieuwe carrièrewebsite te ontwikkelen. Na maanden van voorbereiding en veeleisende ontwerp- en bouwwerkzaamheden is de website officieel gelanceerd als een apart onderdeel van het grotere Projective.biz domein. De nieuwe site omvat onder meer een beschrijving van de doelstellingen van het consultancybureau, de specifieke ervaring en talenten die gevraagd worden, en een lijst van de openstaande vacatures.

In lijn met Projective’s businessmodel, dat zich op (sectorspecifieke) ervaring focust, richt de site zich ook voornamelijk op de behoeftes van ervaren kandidaten. “In de complexe wereld van financiële dienstverlening is ervaring essentieel. We hebben gekozen voor een businessmodel dat gebaseerd is op het werven van de meest ervaren talenten uit de sector”, zegt CEO Dierckx. “We verwachten dat we dankzij de nieuwe jobsite en onze marketinginspanningen de beste talenten kunnen blijven binnenhalen die op dit ogenblik in Europa te vinden zijn.” Over de cultuur van het bureau en de onderlinge communicatie binnen Projective zegt Dierckx: “Projective heeft een aantrekkelijke en zeer vlakke bedrijfsstructuur en een sterke eensgezinde cultuur. Als we het woord verspreiden, dan volgt de rest vanzelf.”

Vooruitkijkend kondigde Dierckx al eerder aan dat het adviesbureau verdere internationale groei op de planning heeft staan, met financiële hubs als Parijs, Frankrijk of Zürich als de belangrijkste doelwitten. Met deze plannen in het achterhoofd heeft het bureau zijn nieuwe carrièrewebsite zo ontworpen dat “het voorkeursland voor de kandidaten gemakkelijk uit te breiden is naar nieuwe markten”, aldus Dierckx. Dit suggereert dat het consultancybureau al hard op weg is met zijn expansie naar een nieuwe, vierde adviesmarkt.

Nieuws

Meer nieuws over