Robbert van Leeuwen versterkt CEM tak van VODW

04 februari 2016 Consultancy.nl

Marketing consultancybureau VODW heeft zijn Customer Experience Management (CEM) team onlangs uitgebreid met Robbert van Leeuwen. Van Leeuwen is afkomstig uit de verzekeringsbranche waar hij ruime ervaring opdeed in het verbeteren van de klantervaring. Bij VODW is hij gestart als Customer Experience Consultant, en helpt hij organisaties met het creëren van een onderscheidende, coherente klantbeleving.

Robbert van Leeuwen studeerde af aan de Hotelschool Maastricht in Hospitality Management, waarbij hij naar eigen zeggen geleerd heeft “wat klantgerichtheid is en hoe je de klant écht centraal stelt in alles wat je als bedrijf doet.” Vervolgens deed hij ruim vijf jaar ervaring op bij verzekeraar ASR, eerst als Management Trainee in uiteenlopende opdrachten en daarna als Change Consultant Customer Experience. “Vanuit deze rol haalde ik dagelijks met veel plezier de stem van de klant naar binnen en gaf deze een belangrijke plek in het verbeteren van de dienstverlening”, aldus Van Leeuwen over zijn rol bij de verzekeraar. In zijn periode als trainee rondde Van Leeuwen tevens zijn Master Bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam af.

In mei van vorig jaar werd Van Leeuwen benoemd tot “Customer Experience Management Professional van het Jaar 2015”, een initiatief van Platform Innovatie in Marketing (PIM), Customer Talk en Beeckestijn Business School, waar Van Leeuwen een postdoctorale opleiding Customer Experience en Multichannel Management afrondde in 2015.

Onlangs maakte Van Leeuwen de overstap van de verzekeringsbranche naar de consultancybranche en sloot zich aan bij marketing adviesbureau VODW, waar hij is aangesteld als Consultant Customer Experience. Van Leeuwen over zijn nieuwe baan bij de CEM-praktijk van VODW: “Vanuit deze rol help ik organisaties een onderscheidende, coherente klantbeleving te creëren. Enerzijds vanuit klantperspectief en anderzijds vanuit datgene waar de organisatie als merk voor staat.” Vanuit multidisciplinaire teams ontwikkelt Van Leeuwen strategische en praktische oplossingen met het doel om duurzame organisatieveranderingen te realiseren bij de klanten van het marketing consultancybureau.

Over heel 2015 heeft VOWD dertig nieuwe professionals aangenomen. Recente voorbeelden hiervan zijn Kim Westerweel, Marco van der Hut en Jorien Kamphuis. Patrick Ruijs, Managing Partner van VODW vertelt: “We zijn er trots op dat wij in 2015 30 nieuwe collega’s hebben mogen verwelkomen. Om te blijven bouwen aan het succes van VODW zijn we ook in 2016 op zoek naar nieuwe talenten.”

Nieuws

Meer nieuws over