Accenture neemt Salesforce specialist CRMWaypoint over

11 januari 2016 Consultancy.nl

Accenture heeft het Nederlandse CRMWaypoint overgenomen. Alle 41 werknemers van de Salesforce specialist worden geïntegreerd in het Cloud First Applications team van Accenture. De overname – financiële details van de deal zijn niet vrijgegeven – vormt volgens het bureau een belangrijke versterking van de cloud dienstverlening in de Benelux.

CRMWaypoint is in 2006 in Amsterdam opgericht en is sindsdien uitgegroeid tot een middelgrote speler in het CRM cloud oplossingenlandschap in de Benelux. Het bedrijf heeft momenteel 41 werknemers in dienst, verspreid over twee kantoren in Nederland. Sinds zijn oprichting heeft het bureau zijn specialisatie in advies- en technologiediensten voor Salesforce cloudoplossingen uitgebouwd op het gebied van sales, service en marketing, en mag zich inmiddels één van de grootste Salesforce partners in de Benelux noemen. In 2013 werd het ERP-bedrijf benoemd tot Platinum Cloud Alliance Partner door Salesforce.

De overname van CRMWaypoint door Accenture dient ter versterking van Accenture’s cloudoplossingen aanbod in de Benelux en onderstreept Accenture’s ‘Cloud First’ strategie. “CRMWaypoint geeft ons toegang tot een team van goed getrainde en gewilde Salesforce professionals in Nederland en daarbuiten,” aldus Peter van Tilburg van Accenture Nederland. Het personeel van CRMWaypoint zal als onderdeel van de deal worden opgenomen in het Cloud First Applications team waar Van Tilburg leiding aan geeft. Dit team levert clouddiensten voor Salesforce, Workday, ServiceNow, Google en andere ‘pure play’ cloudtechnologieën.

De overname stelt het team volgens Van Tilburg nog beter in staat om klanten hoogwaardige cloud-strategieën en technologisch advies te bieden en diensten voor de implementatie, integratie en beheer van cloud-applicaties te leveren. CRMWaypoint heeft volgens eigen zeggen meer dan 600 Salesforce-projecten gerealiseerd in uiteenlopende sectoren, samen goed voor 90.000 uur aan implementatie ervaring. De professionals van het bedrijf zijn gezamenlijk in het bezit van ruim 80 Salesforce-certificeringen.

De deal is de vierde cloud overname voor Accenture in relatief korte tijd. In oktober 2015 nam het bureau Cloud Sherpas over, een cloudadvies en technologie services bedrijf dat zich specialiseert in Google, Salesforce en ServiceNow. Daarvoor nam Accenture al Salesforce specialisten Tquila in de UK en ClientHouse in Duitsland over. Met deze overnames, en die van CRMWaypoint, telt Accenture inmiddels een wereldwijde Salesforce capaciteit van meer dan 3.400 gecertificeerde professionals. 

Accenture was een van de eerste organisaties die een wereldwijd, strategisch partnership aanging met Salesforce. Door de overname van CRMWaypoint verwachten de partners van Accenture de mogelijkheid te krijgen om een “end-to-end oplossing voor cloudgebaseerde diensten aan te kunnen bieden, via het gebruik van een aantal verschillende platformen, waaronder technology consulting, cloud applicatie implementatie, integratie en beheerdiensten.

Van Tilburg: “Samen kunnen we nog beter inspelen op de groeiende vraag naar cloudoplossingen. Onze Cloud First agenda helpt klanten om te profiteren van de voordelen die de cloud biedt. Hierdoor kunnen zij hun groei, flexibiliteit en concurrentievoordeel verder verbeteren.”

Ton van der Meer, oprichter en CEO van CRMWaypoint: “De afgelopen jaren hebben we een team opgebouwd met diepgaande kennis van Salesforce en in Nederland een significante groei gerealiseerd. Dit heeft er toe geleid dat we ons inmiddels Platinum Salesforce partner mogen noemen. Als onderdeel van Accenture kunnen onze mensen zich nog verder ontwikkelen en hun vaardigheden inzetten om cloudadoptie en implementaties voor grote ondernemingen op wereldniveau verder te stimuleren.

Nieuws