Jur Gaarlandt keynote spreker op MarketingTechnology

19 november 2015 Consultancy.nl

Jur Gaarlandt zal een van de keynote sprekers zijn tijdens MarketingTechnology2015, een grootschalig en jaarlijks evenement over de nieuwste tools en technieken voor digital marketing, e-commerce en analytics. Gaarlandt heeft jarenlange ervaring in het vak, opgedaan bij onder meer consultancybureaus SparkOptimus en McKinsey & Company. Tijdens het event verzorgt Gaarlandt een marketing technology-outlook voor 2016, waarin hij antwoord geeft op vragen als: ‘Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen en waar moeten marketeers vooral op letten?’

Anno 2015 is er veel veranderd binnen het marketinglandschap. De enorme snelheid waarmee de wereld digitaliseert zorgt er voor dat klanten veeleisender worden, de concurrentie toeneemt en marketeers genoodzaakt zijn om zich te verdiepen in de nieuwe technieken op het gebied van onder andere Big Data, Analytics of overige technologische en innovatieve tools.

MarketingTechnology2015

Om marketeers te ondersteunen in deze nieuwe marktrealiteit en van praktische tips en handvatten te voorzien vindt op 1 december – in Inn Style in Maarssen – MarketingTechnology 2015 plaats, een jaarlijks evenement waarin tools en technieken voor de toekomstgerichte marketeer centraal zullen staan. Het evenement is een initiatief van Crux, een bureau uit Aerdenhout gespecialiseerd in Marketing Technology Operations, in samenwerking met marketing en communicatie platform Adfo Groep. De organisatie is in handen van PINO evenementen in samenwerking met VERDER Business Concepts.

MarketingTechnology 2015 biedt bezoekers een dag vol met adviezen, tips, inzichten en veel praktijkcases. Professionals en ervaringsdeskundigen uit het veld delen hun best practices en presenteren succesvolle oplossingen voor alledaagse technologische problemen. Zo kunnen organisaties bijvoorbeeld leren hoe zij de klantervaring van hun klanten kunnen optimaliseren of met behulp van data-analyse meer klanten kunnen genereren.

Jur Gaarlandt - SparkOptimus

Sprekers
Het evenement kent diverse keynote sprekers, waaronder ook Jur Gaarlandt, een bekende naam uit de adviesbranche. Gaarlandt is werkzaam als Senior Manager bij SparkOptimus, een strategisch consultancybureau uit Amsterdam gespecialiseerd in digitale groei en transformaties. Tijdens het digital marketing event zal Gaarlandt een ‘Marketing Technology-outlook’ voor 2016 geven met daarin oog voor segmenten en aanbieders, verschuivingen en voorspellingen van de impact voor marketing, commerce, CRM en analytics. Gaarlandt zal daarbij antwoord geven op vragen als: ‘Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen en waar moeten marketeers vooral op letten?’

Gaarlandt heeft gedurende zijn loopbaan zowel ruime consultancy als marketing ervaring opgedaan. Voordat hij zich zo’n twee jaar geleden aansloot bij SparkOptimus, was hij onder meer ruim een jaar als Manager Business Development werkzaam bij automotive speler Markeur, waar zijn focus lag op marketing, e-commerce en klantcontact. Daarvoor was Gaarlandt  drie jaar werkzaam bij strategy consultancykantoor McKinsey & Company, in zijn laatste rol als Associate.

De afgelopen jaren richtte Gaarlandt zich vanuit diverse projectmanagementrollen op online marketing en change management, waarbij hij diverse belangrijke spelers binnen het Nederlandse media- en e-commerce domein ondersteunde. Bij SparkOptimus houdt Gaarlandt zich vooral bezig op het snijvlak van e-commerce marketing & sales. Hij behaalde een master in Transport, Infrastructuur en Logistiek aan de TU Delft en een MBA aan INSEAD.

Wim Andréa, Peter Zijlstra, Hans van Grieken, Goswijn Thijssen, Rob Zuiderhoek, Dennis van Heezik

Een greep uit de overige sprekers op MarketingTechnology2015: Wim Andréa, Dagvoorzitter van MarketingTechnology2015 en medeoprichter van Crux, Peter Zijlstra, Manager Marketing & Brand Communication bij Mercedes-Benz Nederland, Hans van Grieken, Vice President Research bij Gartner en Executive Lecturer bij Nyenrode Business University, Goswijn Thijssen, Head of Media Buying Solutions Benelux & Nordics bij Google, Rob Zuiderhoek, Business Consultant Digital Marketing bij Adobe, en Dennis van Heezik, Head of e-Marketing Technolgy bij Philips Lighting.

Zie ook deze artikelen van Jur Gaarlandt, eerder geplaatst op Consultancy.nl:
Amazon serieuze bedreiging voor retailers 
Overleef de online goudkoorts: kies je eigen niche 

Nieuws

Meer nieuws over